آفتاب

ابولا، اوکراین و داعش محور مذاکرات وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ

ابولا، اوکراین و داعش محور مذاکرات وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در لوکزامبورگ با یکدیگر دیدار می‌کنند و درباره بیماری ابولا، اوکراین و داعش به گفت‌وگو می‌نشینند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، دیدار شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در ساعت 9 به وقت گرینویچ است و وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه قرار است در لوکزامبورگ گرد هم آیند و درباره شیوع ویروس کشنده ابولا در غرب آفریقا، بحران اوکراین و داعش در عراق و سوریه به گفت‌وگو بپردازند.

اواخر امروز، 28 وزیر با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی، برناردینو لئون، دیدار می‌کنند.

در ضیافت ناهار امروز نیز وزیران خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا به بررسی اوضاع عراق و سوریه که درگیر داعش هستند می‌پردازند. وزرا همچنین راه‌های مقابله با این گروه تروریستی و استفاده از ابزار و خط مشی‌های مناسب را مد نظر قرار خواهند داد. شورای امور خراجه اتحادیه اروپا همچنین اعلام می‌کنند که داعش عامل اصلی بروز خشونت‌ها و افزایش ناآرامی ها در عراق و سوریه است.

این شورا در نهایت به تبادل‌نظر درباره اوضاع غزه و دورنمای آتش‌بس با ثبات و بررسی صلح در اوکراین می‌پردازد و وزیران درباره تحقق توافق‌نامه مینسک درباره برقراری صلح در شرق اوکراین به گفت‌وگو می‌نشینند.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا همچین راهکاری را درباره اقدامات محدود کننده علیه روسیه که شامل اعمال تحریم‌ها علیه این کشور است، به بحث می‌گذارند.

انتهای پیام

کد N547259

وبگردی