آفتاب

"جوکو ویدودو" به عنوان رئیس‌جمهوری جدید اندونزی سوگند یاد کرد

"جوکو ویدودو" به عنوان رئیس‌جمهوری جدید اندونزی سوگند یاد کرد

"جوکو ویدودو"، فرماندار استان جاکارتا معروف به جوکووی امروز (دوشنبه) در ساختمان پارلمان به عنوان هفتمین رئیس جمهوری اندونزی سوگند یاد کرده و جایگزین سوسیلو بامبان یودهویونو شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جوکووی سه ماه پیش در انتخابات ریاست جمهوری اندونزی پیروز شده و رقبای خود را شکست داد.

رهبرانی از سراسر جهان در مراسم تحلیف جوکووی حضور داشتند که می‌توان به "جان کری"، وزیر امور خارجه آمریکا، "نجیب رزاق"، نخست وزیر مالزی، "لی هسین لونگ"، نخست‌وزیر سنگاپور، "زنانا گوسمائو"، نخست‌وزیر تیمور شرقی و "پیتر اونیل"، نخست‌وزیر گینه‌نو اشاره کرد.

تعدادی از وزراء و نمایندگان ویژه نیز در این مراسم حضور داشتند.

جوکووی در سخنرانی مراسم تحلیف خود گفت: ماهیگیران، کارمندان، کشاورزان، تاجران، فروشندگان دوره گرد، رانندگان، اساتید، کارگران، سربازان، افسران پلیس، پیمانکاران و متخصصان بیایید شانه به شانه هم به سختی تلاش کنیم چرا که این یک لحظه تاریخی است.

وی سخنرانی خود را با شعار "آزادی" پایان داد.

ویدودو در سخنرانی مراسم تحلیف خود متعهد شد تا سیاست‌ خارجی آزاد و فعال کشورش را حفظ کند؛ موضع‌ای که نشان‌دهنده شروع نقش رهبری وی در این کشور جنوب شرق آسیا است.

وی همچنین متعهد شد تا برای متوقف کردن سیل مبارزان خارجی به عراق و سوریه تلاش کند و روابط با چین را مدیریت و حتی روابط با استرالیا را به صورت متعادل و با ثبات حفظ کند.

تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا که برای شرکت در این مراسم به جاکارتا سفر کرده بود گفت: من تا کنون از صحبت‌هایی که جوکووی کرده بسیار خوشحال شدم. او مشخصا یک شخص کاریزماتیک و الهام بخش است. فکر می‌کنم موجی از اطمینان و شروع تازه در حال حاضر اندونزی را فرا گرفته است.

انتهای پیام

کد N547220

وبگردی