آفتاب

فواد معصوم :ماهیت تحرکات و اندیشه داعش از فضای نظامی پا فراتر می‌گذارد

فواد معصوم :ماهیت تحرکات و اندیشه داعش از فضای نظامی پا فراتر می‌گذارد

رئیس‌جمهوری عراق در دیدار با هیات سران عرب اعلام کرد که ماهیت تحرکات و اندیشه داعش از فضای نظامی پافراتر می‌گذارد و باید تشریک مساعی از سوی همگان برای مقابله با خطر تروریسم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت شبکه سومریه نیوز عراق، دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه اعلام کرد که فواد معصوم، رئیس جمهوری این کشور در کاخ السلام در بغداد با هیات اتحادیه عرب به ریاست صباح الخالد الصباح، معاون اول نخست وزیر و وزیر خارجه کویت دیدار کرد که در این دیدار ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق نیز حضور داشت.

فواد معصوم تاکید کرد: باید تشریک مساعی از سوی همگان برای مقابله با خطر تروریسم و جنایت‌های آن که همگان را هدف قرار داده است، صورت بگیرد به ویژه اینکه ماهیت تحرکات و اندیشه‌های گروه ترویستی‌ و در راس آن‌ها داعش از فضای سیاسی پا فراتر می‌گذارد و این تحرکاتی است که حد و مرز مشخصی ندارد.

رئیس جمهوری عراق عنوان داشت: این مساله ایجاب می‌کند که فعالیت‌های بین المللی مشترکی برای پایان دادن به کار این آفت صورت بگیرد و همچنین برای محاصره منابع تروریسم در عرصه‌های فکری، تربیتی و اقتصادی تلاش شود.

وزیر خارجه کویتی نیز در این نشست بر اهمیت همبستگی کشورهای عربی با عراق که با چالش‌های مختلفی رو به رو است، تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ امنیت عراق و عراقی‌ها و موفقیت آن‌ها در این چالش تاریخی عنوان داشت: امنیت و ثبات عراق امنیت تمام کشورهای عربی و منطقه است.

وزیر خارجه کویت و همچنین احمد ولد تکدی، وزیرخارجه موریتانی و نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در سفری رسمی روز یکشنبه وارد بغداد شده بودند.

انتهای پیام

کد N547205

وبگردی