آفتاب
یک عضو تشکل در شرف تاسیس ندای ایرانیان:

بحث انشعاب در جریان اصلاح‌طلب بیشتر یک شوخی است

بحث انشعاب در جریان اصلاح‌طلب بیشتر یک شوخی است

یک عضو ارشد تشکل در شرف تاسیس ندای ایرانیان با بیان اینکه بحث انشعاب در جریان اصلاح طلب بیشتر به شوخی نزدیک است گفت: معتقدم نباید به بهانه انشعاب، مانع از فعالیت بخش‌هایی از اصلاح طلبان و استقلال عمل آنها در قالب احزاب جدید شویم.

سعید نورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در ارزیابی خود از شکل‌گیری احزاب جدید در طیف اصلاح طلب و برگزاری همایش اصولگراها که به نظر می رسد در جهت ایجاد وحدت انجام شد، اظهار کرد: نفس این که هر دو جریان سیاسی کشور به سمت وحدت و یکپارچگی در درون جریان خودشان حرکت کنند به نحوی که کم کم در انتخابات های آینده دو لیست اصلی در انتخابات داشته باشیم را در مسیر منافع ملی و توسعه سیاسی باید دید و تلاش کرد تا هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا بتوانند نقش خودشان را به عنوان دو بال نظام و رهبری به نحو احسن ایفا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد حزب های جدید در بین اصلاح‌طلب‌ها به معنای وجود افکار جدایی‌خواه است، اظهار کزد: قطعا این طور نیست. احزاب جدید فرصتی برای جریان اصلاحات برای تاثیرگزاری بیشتر در جامعه و فعال نمودن بخش هایی از بدنه اصلاح طلبان است که در حال حاضر اثرگذاری کمتری دارند یا صدایشان کمتر شنیده می شود. در واقع احزاب جدید می توانند فرصت های جدیدی را برای جریان اصلاحات خلق کنند نه این که باعث تهدید باشند. ضمن این که هماهنگی احزاب و عقلای جریان اصلاحات تضمین مناسبی برای عدم انشعاب در این جریان خواهند بود. بنابراین بحث انشعاب در این جریان بیشتر به شوخی نزدیک است. علاوه بر این معتقدم نباید به بهانه انشعاب مانع از فعالیت بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان و استقلال عمل آنها در قالب احزاب جدید شویم.

نورمحمدی هم چنین با بیان اینکه من نگران تفرقه در انتخابات آینده در جبهه اصلاحات نیستم خاطرنشان کرد: عقلانیت موجود در جبهه اصلاحات و درس گرفتن از گذشته و مهمتر از همه تاکید بزرگان این جریان بر حفظ وحدت و یکپارچگی باعث شده است بحث تفرقه در جبهه اصلاحات در انتخابات بلاموضوع باشد، گرچه اختلاف نظر و دیدگاه وجود دارد. بیشتر از نگرانی برای تفرقه باید به دنبال افزایش همدلی بیش از پیش اصلاح طلبان باشیم و این جز با پرهیز از تخریب و اتهام زدن به همدیگر و احترام گذاشتن به سلایق متفاوت و به رسمیت شناختن آنان امکان پذیر نیست.

انتهای پیام

کد N547172

وبگردی