آفتاب

رقابت هفت ایده برای جلب سرمایه گذار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

رقابت هفت ایده برای جلب سرمایه گذار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

بر اساس رای داوران رویداد ایده بازار از میان هفت ایده منتخب رویداد ایده بازار که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، دو ایده حائز رتبه دوم و یک ایده موفق به کسب رتبه سوم شد.

به گزارش ایسنا، رویداد ایده ‌بازار در راستای افزایش روحیه کارآفرینی و کسب و کار توسط مرکز ایده ‌پردازی و کارآفرینی اداره کل انجمن‌های علمی دانشجویی و امور المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای اولین بار در سال ۹۲ از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به دنبال آن، دومین دوره این رویداد در قالب ارائه شفاهی هفت ایده و ارائه پوستر ۱۲ ایده برگزیده از بین 202 ایده ارسالی به اداره انجمن‌های علمی دانشجویی و امور المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در این رویداد شرکت کنندگان به سوال "چگونه می‌توان شغل و کارآفرینی را ایجاد کرد که پس از دو سال سرمایه اصلی بازگردد و از سال سوم حداقل 50 میلیون تومان سودآوری داشته باشد" پاسخ دادند. در این راستا 202 ایده به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد که از این تعداد 7 ایده برای شرکت در مرحله نهایی انتخاب شدند.

در مرحله نهایی مجریان، هفت ایده منتخب در حضور صاحبان صنعت و سرمایه ایده‌های خود را ارائه کردند.

در پایان ایده‌های ارائه‌ شده توسط داوران متخصص امتیازدهی و ایده‌های برتر انتخاب ‌شدند. بر اساس رای داوران در این دوره از ایده بازار دو ایده "کفروب مکانیکی" و " طراحی بازی ملی" حائز رتبه دوم و ایده "موس دستکشی" حائز رتبه سوم شد.

علی علیزاده، دبیر اجرایی دومین رویداد ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این رویداد با طرح یک سوال آغاز شد، گفت: تعداد ایده‌های ارسالی در این رویداد 202 ایده از کل کشور بوده است که از این تعداد ایده‌های ارسالی پس از داوری 7 ایده انتخاب شد و در حضور هیات علمی و صاحبان ایده و سرمایه در مدت 20 دقیقه معرفی شدند.

علیزاده از انتخاب سه ایده برتر در این رویداد خبر داد و خاطر نشان کرد: به نفر اول دو میلیون تومان، نفر دوم یک و نیم میلیون تومان و به نفر سوم یک میلیون تومان اعطا خواهد شد و علاوه بر آن از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یکی از حامیان این رویداد مبلغ 10 میلیون تومان برای تکمیل طرح اعطا می‌شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های دور اول این رویداد، اظهار داشت: در دور اول دو طرح "نوار چسب فلورسانت" و "استفاده از ضایعات مواد معدنی برای تزئینات داخل ساختمان" به مرحله تولید انبوه رسیدند و طرح "ساندویج به سبک شما" در حال مذاکره برای عقد قرارداد با سرمایه گذار است.

به گفته دبیر اجرایی دومین رویداد ایده بازار، هفت ایده منتخت شامل تولید آرشه- وارهون، راه اندازی خط تولید خمیر فلزی، ردیاب سیستم عصبی، طراحی بازی ملی، کفروب مکانیکی، موس دستکشی و هدرز صدای متغیر بوده است.

انتهای پیام

کد N547072

وبگردی