آفتاب
کاسترو پیشنهاد داد:

همکاری کوبا با آمریکا برای مقابله با بیماری ابولا

همکاری کوبا با آمریکا برای مقابله با بیماری ابولا

رهبر انقلاب کوبا اعلام کرد این کشور آماده است با دولت آمریکا برای مبارزه با بیماری ابولا همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، "فیدل کاسترو" رهبر انقلاب کوبا از تلاش تیم های پزشکی برای نجات جان انسان های مبتلا به بیماری های واگیر دار به عنوان بهترین نمونه در زمینه همدردی انسان ها نام برد. وی طی مقاله ای با عنوان "زمان انجام وظیفه" تاکید کرد همکاری های بین المللی برای مقابله با بیماری های واگیردار می تواند مردم کوبا، آمریکای لاتین و آمریکا را از پیامدهای کشنده مصون نگاه دارد.

کاسترو با اشاره به چندین دهه تنش و دشمنی در روابط هاوانا-واشنگتن تاکید کرد در شرایط کنونی دو کشور می توانند برای گسترش صلح در جهان اختلافات را کنار گذاشته و با یکدیگر همکاری کنند. وی همچنین از آمادگی کشورش برای همکاری با آمریکا در این راستا خبر داد.

این در حالی است که گسترش نگران کننده ویروس ابولا به مناطقی خارج از قاره آفریقا نگرانی جهانی را به دنبال داشته است. این بیماری تا کنون جان 4 هزار و 400 نفر را که بیشتر آنان از شهروندان کشورهای غربی آفریقا هستند، گرفته است.

گفتنی است "فرانک -والتر اشتاین مایر" وزیر خارجه آلمان روز گذشته در افتتاحیه نشست جهانی سلامت در برلین که قرار است تا روز چهارشنبه ادامه پیدا کند، اظهار داشت: در حال حاضر بیماری ابولا به خطری جدی در جهان تبدیل شده که باید برای مقابله با آن هر چه سریعتر راهکارهای لازم را اندیشید.

کد N546960

وبگردی