آفتاب

توضیحات مدیر شبکه سه درباره عدم پخش زنده بازی‌های پاراآسیایی

توضیحات مدیر شبکه سه درباره عدم پخش زنده بازی‌های پاراآسیایی

مسئول شورای هماهنگی ورزش صداوسیما می‌گوید: با وجود عدم همکاری کره‌ای‌ها برای پخش زنده مسابقات، لحظه به لحظه این مسابقات را گزارش می کنیم.

به گزارش ایسنا، مدیر شبکه سه با اعلام خبر عدم پوشش زنده بازی های پارا آسیایی اینچئون از سوی کشور میزبان گفت: دوربین های اعزامی صدا و سیما رقابت ورزشکاران را ضبط و در حداقل زمان ممکن برای پخش به تهران ارسال می‌کنند.

مجید زین العابدین با اعلام این خبر افزود: در جلسه هماهنگی تلویزیون‌های آسیایی که در اردیبهشت ماه امسال در ترکمنستان برگزار شد از حدود 50 کشور آسیایی فقط سه کشور از ایران تقاضای پخش زنده پارا آسیایی را مطرح کردند و دو تلویزیون KBS و MBC کره که بطور مشترک و با لوگوی IHB بازی‌های آسیایی را پوشش می‌دادند، اعلام کردند پخش زنده پارا آسیایی در برنامه ریزی آنها نیست.

مسئول شورای هماهنگی ورزش صدا و سیما گفت: با وجود عدم پخش زنده این بازی ها از سوی کره، رسانه ملی برای انعکاس و اطلاع رسانی افتخار آفرینی ورزشکاران جانباز و معلول برنامه ریزی مناسبی کرده است و علاوه بر گزارش زنده و لحظه به لحظه این رویداد از رادیو ورزش، شبکه‌های سه و ورزش سیما نیز برنامه ریزی مناسبی در این زمینه کرده‌اند.

شبکه ورزش هر روز از ساعت 8:30 صبح در برنامه حرکت از نو و همچنین در باکس های 12 ، 14 ، 16، 18 برنامه موج به اطلاع رسانی این رویداد می‌پردازد. ضمن اینکه مجله پارا آسیایی شبکه ورزش هر روز از ساعت 19 به بازخوانی عملکرد ورزشکاران پارا آسیایی کاروان ایران می‌پردازد.

شبکه سه سیما نیز هر روز یک نوبت در ساعت 10 صبح در قالب برنامه "آسیا سه" وقایع این مسابقات را مرور می کند و قبل از خبر ساعت 22 نیز گزیده‌ای از تصاویر موفقیت‌های ورزشکاران را بازتاب می‌دهد.

علاوه بر این، شبکه خبر و اخبار سیما نیز برنامه ریزی مناسبی برای انعکاس اخبار این مسابقات انجام داده‌اند.

محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معمولین در خصوص پخش تلویزیونی بازی‌های پاراآسیایی اینچئون گفته بود: مکاتباتی را با مسئولان برگزاری بازی‌ها برای پخش زنده تلویزیونی برخی مسابقات انجام داده‌ایم و حتی مسئولان صداوسیمای ایران پیشنهاد پرداخت هزینه پخش مسابقات را هم داده‌اند اما متأسفانه کره‌ای‌ها به دلیل ضعف میزبانی شرایط و پیشنهاد ما را قبول نکردند. این نشان‌دهنده ضعف مسئولان بازی‌های پاراآسیایی است.

انتهای پیام

کد N546854

وبگردی