آفتاب

آغاز مرحله جدید اصلاحات اقتصادی هند همزمان با پیروزی حزب مودی در انتخابات محلی

آغاز مرحله جدید اصلاحات اقتصادی هند همزمان با پیروزی حزب مودی در انتخابات محلی

همزمان با آغاز اجرای مرحله ای دیگر از اصلاحات اقتصادی مورد نظر نخست وزیر هند، حزب وی نیز توانست در انتخابات محلی این کشور به پیروزی برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نتایج انتخابات محلی در دو شهر هند که امروز یکشنبه منتشر شد حکایت از پیروزی حزب ملی گرای هند (بهاراتیا جاناتا) به رهبری "نارندرا مودی" نخست وزیر این کشور دارد.

این پیرزوی می تواند به عنوان تائیدیه ای برای اصلاحات اقتصادی مودی باشد که سعی دارد از طریق آن ضمن رونق بیشتر اقتصاد هند با فساد نیز مبارزه کند.

بر اساس این گزارش، حزب ملی گرای هند در انتخابات شهر "هاریانا"در نزدیکی دهلی نو توانست 50 کرسی از مجموع 90 کرسی شورای آن را کسب کند و بدین ترتیب این حزب قدرت را در یکی از نزدیکترین شهرها به پایتخت هند بدست گرفت.

در شهر "ماهراشترا" نیز این حزب از مجموع 228 کرسی 113 کرسی را تصاحب کرده که در مقایسه با انتخابات قبلی میزان کرسی های حزب بهاراتیاجاناتا دو برابر شده است.

البته میزان آرایی که توسط این حزب در انتخابات محلی کسب می شود از میزان آرایی که در انتخابات پارلمانی ماه می کسب شد و موجب گردید که بهاراتیاجاناتا برای اولین بار در 30 سال گذشته پیروز انتخابات شود کمتر است.

اما همزمان با این پیروزی، دولت هند مرحله جدیدی از اصلاحات اقتصادی خود را که با هدف جذب سرمایه گذاران خارجی تدوین شده به اجرا گذاشت.

در این فاز جدید دولت کنترل خود بر قیمت گازوئیل را کاهش و قیمت گاز طبیعی را افزایش داده است. آسوشیتدپرس در این رابطه می نویسد: دولت هند برای کسب سرمایه های گذاری خارجی در بخش انرژی اقدام به افزایش بهای گاز طبیعی و کاهش نظارت بر قیمت گازوئیل کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت پائین گازوئیل و افزایش اندک قیمت گاز داخلی به مودی کمک خواهد کرد تا وعده های انتخاباتی خود مبنی بر رونق اقتصادی را محقق کند.

بر اساس آمار موجود هند از دهه 1980 میلادی تا کنون کمترین رونق اقتصادی خود را تجربه می کند و مودی امیدوار است که با فراهم کردن حضور سرمایه گذاران خارجی در این کشور موجب رونق اقتصادی هند شود. در همین رابطه چند ماه قبل رایزنی هایی با شرکت های غربی برای حضور در صنعت دفاعی هند انجام شد و مودی در سفر اخیر خود به نیویورک که در ماه سپتامبر انجام شد کمپین "میک این ایندیا"را آغاز کرد که هدف از آن حضور شرکت های بزرگ در هند و تولید محصولات با بهای تمام شده کمتر بود.

البته مودی اصلاحات دیگری را نیز برای بهبود وضعیت هند انجام داده که یکی از معروف ترین آنها کمپین "کلین ایندیا" (هند را تمیز کنید) است. مودی در تبلیغات انتخاباتی خود رشد و شکوفایی اقتصادی و احیای سومین اقتصاد آسیا و انجام اصلاحات فراگیر را به مردم وعده داده است.

 

 

کد N546751

وبگردی