آفتاب
یک تشکل عراقی با محکوم کردن حکم دادگاه سعودی:

عربستان به جای اعدام شیخ النمر به خواسته های مشروع مردم توجه کند

عربستان به جای اعدام شیخ النمر به خواسته های مشروع مردم توجه کند

یک تشکل عراقی با محکوم کردن حکم اعدام یکی از علمای برجسته شیعی در عربستان از حکومت عربستان خواست از حکم اعدام آیت الله شیخ باقر النمر صرف نظر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  الفرات، جنبش جهاد و البناء از اعضای ائتلاف ملی عراق از حکومت عربستان خواست از حکم اعدام آیت الله شیخ باقر النمر صرف نظر کند.

این جنبش حکم اعدام شیخ باقر النمر از علمای برجسته شیعیان عربستان را ظالمانه و نامشروع خوانده است.

در بیانیه این جنبش آمده است عربستان با صدور حکم اعدام یک شخصیت برجسته علمی علامه شیخ نمر باقر النمر با استناد به اتهامات بی اساس که بطلان آن ثابت شده است، گام بی نهایت خطرناکی را برداشته است.

این جنبش از حکومت سعودی خواست با لغو این حکم به مطالبات برحق شهروندانی گوش فرا دهد که برای دستیابی به حداقل حقوقی که ادیان و شریعتهای آسمانی و قوانین بین المللی بر آن تاکید می کنند، تلاش می کنند.

این جنبش از موسسات بین المللی مربوط به حقوق بشر و تشکلهای علمای اسلامی در جهان اسلام و تمام گروههای تاثیرگذار در امت اسلام خواسته است برای جلوگیری از ارتکاب جنایت اعدام این عالم برجسته و آزادی وی بر مقامات سعودی فشار وارد کنند.

یک دادگاه در ریاض پایتخت عربستان چهارشنبه 23 مهرماه، حکم اعدام شیخ آیت الله نمر النمر از علمای برجسته شیعی عربستان را صادر کرد که این حکم با واکنشهای شدیدی در سطح داخلی و بین المللی و منطقه ای روبرو و به شدت محکوم شده است.
 

کد N546646

وبگردی