آفتاب

اعضای بیمار مرگ مغزی در کرمان به نیازمندان اهداء شد

اعضای بیمار مرگ مغزی در کرمان به نیازمندان اهداء شد

هماهنگ کننده پیوند اعضاء در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با اقدام خداپسندانه یک خانواده از شهرستان بافت، سه عضو فرد مرگ مغزی به بیماران نیازمند دریافت عضو اهداء شد.

به گزارش گروه دریافت خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "مجید گیلانی" اظهار کرد: خانواده مرحوم" ریحان سلطانی" در این اقدام دو کلیه و کبد این عزیز از دست رفته خود که در اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود را به بیماران نیازمند دریافت عضو، اهداء کنند.

وی افزود: مرحله رضایت گیری اهداء عضو از نزدیکان این بیمار در بیمارستان شهید باهنر کرمان انجام می‌شود و در نهایت سه عضو آن مرحوم، 23 مهرماه جاری در بیمارستان افضلی‌پور به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

گیلانی تصریح کرد: بر این اساس، دو کلیه این بیمار به یک زن 52 و مرد 40 ساله و کبد او نیز به یک مرد 38 ساله پیوند زده می‌شود.

به گفته وی، با انجام این عمل پیوند، تاکنون 33 پیوند کبد و بیش از 140 مورد پیوند کلیه از بیماران مرگ مغزی به افراد نیازمند دریافت عضو در بیمارستان افضلی پور کرمان انجام شده است.

وی ضمن قدردانی و تشکر از اقدام خداپسندانه این خانواده محترم، گفت: این خانواده با اهداء اعضای عزیز از دست رفته خود لبخند زندگی را به سه بیمار نیازمند هدیه کردند.

انتهای پیام

کد N546591

وبگردی