آفتاب
لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده زاهدان:

مسئله اقدامات تروریستی در سراوان را با سنای پاکستان در میان گذاشتیم

مسئله اقدامات تروریستی در سراوان را با سنای پاکستان در میان گذاشتیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله اقدامات تروریستی در سیستان و بلوچستان را با مجلس سنای پاکستان در میان گذاشتیم و با آنها در این باره صحبت کردیم؛ ضمن اینکه در شورای عالی امنیت ملی نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در تذکر شفاهی با اشاره به اینکه سال‌هاست سیستان و بلوچستان دچار ناامنی بوده و هر چند وقت یکبار شاهد به شهادت رسیدن فرزندان این مرز و بوم هستیم، گفت: طی چند روز گذشته تعداد قابل توجهی از عزیزان ما به شهادت رسیدند که باید بگویم متأسفانه مسئولینی که باید پاسخگو باشند فرار رو به جلو را انتخاب کرده و مسئولیت‌ها را به گردن دیگران می اندازند.

وی افزود: وزارت امور خارجه با سیاست لبخند هیچوقت نتوانسته از حقوق شهروندان ما دفاع و با دولت بی دولت پاکستان برخورد کند و نیروی انتظامی نیز تدابیر لازم را به کار نگرفته است، نیروی انتظامی از دادن جلیقه‌های ضد گلوله به عزیزان ما در مرز که شبیه منطقه عملیاتی جنگی شده است دریغ کرده، این در حالی است که مسئولین از این مزایا استفاده می کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خطاب به رئیس مجلس گفت: از شما به عنوان نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی می خواهم که این مسئله را به طور جدی پیگیری کنید.

شهریاری افزود: متأسفانه تعداد زیادی از شهروندان استان به دلیل ناامنی مهاجرت کردند و در شرایط فعلی توسعه اقتصادی در استان اتفاق نمی‌افتد، ضمن اینکه خیل جوانان تحصیلکرده نیز بلاتکلیف ماندند و این امر با آمارهایی که دولت می دهد سازگار نیست.

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: از شورای عالی امنیت ملی می خواهم اجازه برخورد با تروریست ها در آن سوی مرزها را بدهد و با دادن اجازه موشک باران محل استقرار این نیروها در آن سوی مرزها تکلیف را روشن کند تا بیش از این شاهد شهادت این عزیزان نباشیم.

وی افزود: از زحمات سربازان گمنام امام زمان باید تقدیر کرد که اگر نبودند معلوم نبود چند عملیات انتحاری دیگر در استان اتفاق می افتاد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در حضور رئیس جمهور هم این مسئله را مطرح کردم. رئیس جمهور گفت این موضوع را به آقای شمخانی بگویید تا به صورت جدی در جلسات شورای عالی امنیت ملی پیگیری کند.

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: این موضوع را با مجلس سنای پاکستان در میان گذاشتیم و با آنها در این باره صحبت کردیم؛ ضمن اینکه در شورای عالی امنیت ملی نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

کد N546581

وبگردی