آفتاب

برگزاری تظاهرات حامیان مردم کوبانی‌ در فرانسه و ترکیه

برگزاری تظاهرات حامیان مردم کوبانی‌ در فرانسه و ترکیه

صدها تن از حامیان مردم کوبانی‌ در خیابان‌های ترکیه و فرانسه دست به راهپیمایی زده و خواستار دفاع از کردها در شهر مرزی کوبانی سوریه شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در استانبول ترکیه معترضان در حمایت از کوبانی‌ها تجمع کرده‌ و پرچم‌ها و پلاکاردهایی را در دست داشتند و فریاد می‌زدند: "اگر کوبانی امروز سقوط کند، فردا استانبول سقوط می‌کند."

این تظاهرات درحالی برگزار شد که مبارزان کرد و تروریست‌های داعش برای به دست گرفتن کنترل کوبانی همچنان درگیر هستند.

یکی از معترضان گفت: ما نوجوانانی هستیم که در حمایت از کوبانی به خیابان‌های استانبول آمده‌ایم. ما می‌خواهیم از کوبانی در مقابل "فاشیسم جدید "دفاع کنیم. ما خیابان‌ها را ترک نمی‌کنیم و در کنار معترضان می‌مانیم.

در پاریس نیز هزاران معترض در خیابان‌ها دست به راهپیمایی زده و از دولت‌های غربی خواستند تا هر چه سریعتر به کوبانی کمک کند.

اعضای جامعه کردها در فرانسه نیز در این راهپیمایی حاضر شده و از زمان آغاز ناآرامی‌ها و درگیری‌ها میان کردها و داعش در کوبانی هر شنبه دست به راهپیمایی زده‌اند.

معترضان نه تنها از دولت‌های غربی خواستند تا دست به بمباران مواضع داعش بزنند بلکه از آن‌ها خواستند به کردها سلاح برسانند.

بنابر گزارش سازمان ملل، کوبانی هم اکنون به شهر اشباح تبدل شده و کمتر از 700 تن از ساکنانش باقی مانده و مابقی به ترکیه گریخته‌اند.

دولت آمریکا وضعیت کوبانی را فاجعه‌بار خوانده و این شهر را ناحیه مصیبت‌زده اعلام کرده است.

تظاهرات در حمایت از کوبانی

انتهای پیام

کد N546540

وبگردی