آفتاب

قوام حوزه‌های علمیه خواهران، ارتباط با مردم است

قوام حوزه‌های علمیه خواهران، ارتباط با مردم است

معاون فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران، عامل قوام این نهاد را ارتباط با مردم دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام محمدتقی قندی در نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران، عامل قوام این نهاد را ارتباط با مردم دانست و افزود: هر چه ارتباط با مردم بیشتر باشد، مدرسه علمیه تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود خواهد داشت و دفاع از حریم دین موفقیت‌آمیزتر خواهد بود.

وی ارتباط مستمر را زمینه‌ساز سازندگی دانست و گفت: حوزه یک مرکز صرفا آموزشی نیست و عدم ارتباط مدرسه علمیه با محیط پیرامون یک نقص جدی به حساب می‌آید.

معاون فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد:‌ در عرصه طلبگی مدرسه‌ای موفق‌تر است که در محله و شهر خود درخشیده است و ارتباط مردمی جدی‌تری دارد.

وی با اشاره به این‌که «برخی از مدارس علمیه خواهران توانایی خوبی از خود نشان داده و توانسته‌اند تاثیر جدی بر بانوان بگذارند» اضافه کرد: با برگزاری برنامه‌های غیرآموزشی، کلاس‌ها و جلسات فرهنگی می‌توان ارتباط با بانوان را ایجاد کرد و در این صورت است که مردم حوزه را حفظ می‌کنند.

قندی تاثیر ارتباط نهاد مدرسه علمیه با سایر اشخاص و مراکز را فراتر از تاثیر یک ارتباط شخصی دانست و یادآور شد: ارتباط نهاد مدرسه علمیه شکل‌دهنده فعالیت‌ها از قبیل برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی است.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های فراوان مدارس علمیه خواهران بر ارائه گزارش‌های کامل و به‌روز از فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: گزارش ندادن از فعالیت‌ها موجب می‌شود توانایی برنامه‌ریزی مدیریت کاهش یابد.

انتهای پیام

کد N546535

وبگردی