آفتاب
اردوغان:

مدافعین کوبانی برای ترکیه فرقی با پ‎ک‎ک ندارند/انتظار تغییر سیاست آنکارا را نداشته باشید

مدافعین کوبانی برای ترکیه فرقی با پ‎ک‎ک ندارند/انتظار تغییر سیاست آنکارا را نداشته باشید

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد که حزب کرد اتحاد دموکراتیک سوریه که هم اکنون در حال دفاع از شهر کوبانی است، برای آنکارا فرقی با حزب کارگردان کردستان (پ‎ک‎ک) ندارد، از همین رو آمریکا نباید انتظار حمایت ترک ها از این حزب را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، "رجب طیب اردوغان" با اعلام این مطلب در ادامه گفت: هم اکنون حزب اتحاد دموکراتیک سوریه برای ما با حزب پ‎ک‎ک فرقی ندارد این حزب نیز یک گروه تروریستی است و این برای آنکارا اشتباهی بزرگ خواهد بود که با این گروه و گروه هایی که زمانی با ما و ناتو جنگیده اند همکاری کنند. ما نمی توانیم با این گروه تروریستی همکاری کنیم.

وی در مورد درخواست آمریکا برای استفاده از پایگاه اینجرلیک ترکیه برای حمله به داعش نیز گفت: درخواست آمریکا برای استفاده از پایگاه اینجرلیک روشن نیست.

در هفته گذشته مقامات پنتاگون (وزارت دفاع امریکا) اعلام کردند که آنکارا با درخواست واشنگتن برای استفاده از اینجرلیک موافقت کرده اما پس از ساعاتی ترکیه این موضوع را تکذیب کرد.

اردوغان در صحبت های جدید خود بصورت روشن اشاره ای به این نکته که آیا با این درخواست موافقت خواهد کرد یا نه نکرد و گفت: موضوع اینجرلیک متفاوت است. آنچه آنها (آمریکا) از ما درباره اینجرلیک می خواهند چیست؟ آگر انچه می خواهند مناسب باشد ما با نیروهای دفاعی خود درباره آن بحث می کنیم و پاسخ مثبت می دهیم اما اگر خواسته آنها نامناسب باشد در این صورت نمی توانیم به خواسته آنها پاسخ مثبت بدهیم. 

اردوغان این اظهارات را پیش از سفر به افغانستان ایراد کرد. رئیس جمهور ترکیه پیش از ظهر امروز وارد کابل شد و مورد استقبال مقامات بلندپایه افغانستان قرار گرفت.

کد N546496

وبگردی