آفتاب
در صحن علنی مجلس؛

مجلس با فوریت طرح افزایش سهم مناطق محروم از منابع عمومی دولت موافقت کرد

مجلس با فوریت طرح افزایش سهم مناطق محروم از منابع عمومی دولت موافقت کرد

نمایندگان با دو فوریت طرح افزایش سهم توسعه مناطق کمتر توسعه یافته از دو درصد به چهار درصد از منابع عمومی دولت موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان به بررسی پیشنهاد دو فوریتی طرح اصلاح ماده 180 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و افزایش سهم توسعه مناطق کمتر توسعه یافته از دو درصد به چهار درصد از منابع عمومی دولت را تصویب کردند.

براساس این گزارش به گفته موافقان و پیشنهاددهندگان طرح هزینه دودرصد بودجه عمومی برای رفع فاصله مناطق محروم از نظر بودجه ای با میانگین کل کشور کمک شایانی کرده و سالانه 10 درصد این فاصله را کم کرده و باعث می شود مناطق محروم هر سال به میزان 10 درصد به میانگین کشور نزدیک شوند.

همچنین به گفته موافقان طرح در بودجه 93 نمایندگان در این زمینه باز گذاشته شده و از آنجا که فاصله بین مناطق محروم و میانگین کشور حدود 70 تا 80 درصد است با اضافه شدن دو درصد از منابع عمومی به دو درصد قبل باعث می شود فاصله ها زودتر جبران شود.

همچنین غلامرضا زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی در گفتگو با مهر عنوان کرد: این چهار درصد در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت تا برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و محروم مورد هزینه قرار گیرد. البته پیش از این و در بودجه 93 کل کشور این سهم به میزان دو درصد در اختیار نمایندگان قرار داشت که با تصویب فوریتی امروز بررسی افزایش این دو درصد به چهار درصد از سوی نمایندگان در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت.

به گزارش مهر، این دو فوریتی با 141 رای موافق 30 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.

کد N546326

وبگردی