آفتاب
ابوطالبی:

جهان پذیرفته است که راه ثبات و امنیت منطقه از تهران می‌گذرد

جهان پذیرفته است که راه ثبات و امنیت منطقه از تهران می‌گذرد

نفوذ منطقه ای، صداقت و قدرت بالای تاثیرگذاری بر تحولات، مهمترین عاملی است که عراق، لبنان، فعالین سوریه، فلسطین و مقامات روسیه را به ایران کشانده است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در صفحه توئیتر خود با اشاره به ناامیدی کشورهای منطقه از طرح آمریکا برای مبارزه با داعش نوشت: جهان پذیرفته است که راه ثبات و امنیت منطقه از تهران می گذرد.


به گزارش ایلنا، حمید ابوطالبی با بیان اینکه تهران دراین هفته محل رایزنی های دیپلماتیک برای توسعه امنیت منطقه ای و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم در بالاترین سطوح خواهد بود، نوشت: با شکست سیاسی ائتلاف غرب در جهانی کردن مبارزه با داعش، اینک کشورهای مختلف به شکل انفرادی برای تامین  امنیت و ثبات خود فعال شده اند.


نماینده معرفی شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای حضور در سازمان ملل متحد با اشاره به مطرح شدن تئوری مبارزه با خشونت و تروریسم توسط دکتر روحانی در سازمان ملل که سبب شد از سال گدشته تهران، به محل رفت و آمد دیپلماتیک جهانی تبدیل شود افزود: ناامیدی کشورهای منطقه،عراق و سوریه ول بنان،از مثمر ثمربودن تحرکات نظامی ائتلاف، این کشورها را به سمت چاره جویی برای امنیت ملی شان سوق داده است.


معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور سپس می نویسد: نفوذ منطقه ای، صداقت و قدرت بالای تاثیرگذاری بر تحولات، مهمترین عاملی است که عراق، لبنان، فعالین سوریه، فلسطین و مقامات روسیه را به ایران کشانده است.


به نوشته ابوطالبی در توئیتر، روحانی این روزها ارتقاء امنیت منطقه ای و ثبات را، از فلسطین تا قفقاز و آسیای میانه، اصلی‌ترین تحرک دیپلماتیک خود می‌داند؛ تحرکی که از سازمان ملل آغاز شد.


ابوطالبی با اعلام اینکه رئیس جمهور در"هفته تلاش برای ثبات وامنیت منطقه‌ای"، با نخست وزیران عراق و ارمنستان، وزیر دفاع لبنان و انقلابیون فلسطین دیدار خواهد کرد، نوشته است: جهان پذیرفته است که راه ثبات وامنیت منطقه، از پایتخت بزرگترین قدرت منطقه- تهران - می گذرد؛ راهی که جهانیان با قطعنامه مبارزه با خشونت به رسمیت شناختند.

 

کد N546275

وبگردی