آفتاب
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور:

جهان پذیرفته که راه ثبات و امنیت منطقه از تهران می گذرد

جهان پذیرفته که راه ثبات و امنیت منطقه از تهران می گذرد

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در صفحه توئیتر خود با اشاره به ناامیدی کشورهای منطقه از طرح آمریکا برای مبارزه با داعش نوشت: جهان پذیرفته است که راه ثبات و امنیت منطقه از تهران می گذرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،حمید ابوطالبی با بیان اینکه تهران دراین هفته محل رایزنی های دیپلماتیک برای توسعه امنیت منطقه ای ومبارزه باافراط گرایی وتروریسم دربالاترین سطوح خواهد بود نوشت: با شکست سیاسی ائتلاف غرب در جهانی کردن مبارزه با داعش،اینک کشورهای مختلف به شکل انفرادی برای تامین و حفظ امنیت و ثبات خود فعال شده اند.

نماینده معرفی شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای حضور در سازمان ملل متحد با اشاره به مطرح شدن تئوری مبارزه با خشونت و تروریسم توسط دکتر روحانی در سازمان ملل که سبب شد از سال گدشته تهران، به محل رفت وآمد دیپلماتیک جهانی تبدیل شود، افزود: ناامیدی کشورهای منطقه،عراق و سوریه و لبنان، از مثمرثمربودن تحرکات نظامی ائتلاف،این کشورها را به سمت چاره‌جویی برای امنیت ملی شان سوق داده است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری سپس می نویسد: نفوذ منطقه ای،صداقت و قدرت بالای تاثیرگذاری برتحولات،مهمترین عاملی است که عراق،لبنان،فعالین سوریه،فلسطین ومقامات روسیه را به ایران کشانده است.

به نوشته ابوطالبی در توئیتر روحانی این روزها ارتقاء امنیت منطقه ای وثبات را، از فلسطین تا قفقاز و آسیای میانه،اصلی ترین تحرک دیپلماتیک خود می‌داند؛تحرکی که از سازمان ملل آغازشد.

ابوطالبی با اعلام اینکه رئیس جمهور در"هفته تلاش برای ثبات و امنیت منطقه‌ای"،با نخست وزیران عراق و ارمنستان، وزیر دفاع لبنان،و انقلابیون فلسطین دیدارخواهد کرد، نوشته است: جهان پذیرفته است که راه ثبات و امنیت منطقه، از پایتخت بزرگترین قدرت منطقه-تهران-می گذرد؛ راهی که جهانیان با قطعنامه مبارزه با خشونت به رسمیت شناختند.

انتهای پیام

کد N546258

وبگردی