آفتاب

رحمانی: سیاست ترکیه در حمایت از تروریست‌ها عملا مشارکت در کشتار مسلمانان عراق و سوریه است

رحمانی: سیاست ترکیه در حمایت از تروریست‌ها عملا مشارکت در کشتار مسلمانان عراق و سوریه است

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست ترکیه در حمایت از تروریست‌ها عملا مشارکت در کشتار مسلمانان عراق و سوریه است. امیدواریم دولت ترکیه در این سیاست‌ها تجدیدنظر کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز ضمن تبریک به مناسبت سالروز تاسیس وزارت اطلاعات با اشاره به اقدامات دولت پاکستان، گفت: متاسفانه دولت پاکستان به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای اسلامی امروز تحت تاثیر آمریکا و با اجرای سیاست‌های سازمان اطلاعاتی ارتش آمریکا عملا به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل شده است.

وی افزود: دولت پاکستان مسئول شهادت عزیزان ما در سراوان است و اگر نمی‌تواند مرزهای خود را کنترل کند دو گزینه پیش رو دارد؛ نخست اینکه حملات مشترک نیروها علیه تروریست‌ها را ترتیب داده و یا اجازه دهد حملات نیروهای ایرانی علیه تروریست‌ها در خاک پاکستان انجام شود. امیدواریم پاکستان با توجه به همسایگی شرایطی ایجاد نکند که به ضرر او تمام شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حکم محاکم قضایی عربستان درباره شیخ نمر، خاطرنشان کرد: شیخ نمر روحانی نستوه و مبارز عربستانی که در مدت‌ها در شکنجه‌گاه‌های این کشور به سر می‌برد اخیرا توسط مقامات قضایی به اعدام محکوم شده است. شخصیتی که مورد علاقه و احترام مراجع تقلید و تمامی مسلمانان است.

رحمانی تصریح کرد: بدون تردید دولت عربستان اگر این آتش را روشن کند شعله‌های آن خود آنها را در بر خواهد گرفت و ناامنی گسترده‌ای در این کشورها ایجاد خواهد شد. اینجانب ضمن محکوم کردن این حکم ظالمانه بر ضرورت توقف هر چه سریعتر آن که مورد درخواست جامعه جهانی است تاکید می‌کنم و سران پیر عربستان باید به خود بیایند و بیش از این آتش شعله را شعله‌ورتر نکنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین به فعالیت‌های دولت ترکیه اشاره کرده و گفت: دولت ترکیه متاسفانه در کج‌راهه‌ای قرار گرفته است که به همسایگان خود عملا ظلم می‌کند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست‌های ترکیه در زمینه حمایت از تروریست‌های عراق و سوریه عملا مشارکت در کشتار مسلمانان مظلوم این کشورها است و امیدواریم دولت ترکیه در سیاست‌های خود تجدیدنظر کند و وزارت امور خارجه اقدامات قاطعانه‌ای در حد شان ملت ایران انجام دهد.

وی با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه از اقدامات وزیر جهاد کشاورزی برای اعزام هیاتی به سراسر استان‌های کشور به منظور تعیین قیمت تضمینی کشمش تشکر کرده و گفت: امیدوارم تا زمان نگذشته دولت هر چه سریعتر اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد. گرچه در قانون بودجه 93 اعتباری در نظر گرفته شده بود که حدودا 50 درصد آن تخصیص یافته است.

انتهای پیام

کد N546174

وبگردی