آفتاب

وزارت کشور مصر 8 باند "تروریستی" مرتبط با اخوانی‌ها را شناسایی کرد

وزارت کشور مصر 8 باند "تروریستی" مرتبط با اخوانی‌ها را شناسایی کرد

وزارت کشور مصر از شناسایی هشت باند تروریستی اخوانی خبر داد که سلاح و مواد منفجره در اختیار داشته و در حال برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات تروریستی از جمله حمله به نیروهای پلیس و هدف قرار دادن تاسیسات حیاتی بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، هانی عبداللطیف، سخنگوی رسمی وزارت کشور مصر از شناسایی هشت باند تروریستی که شامل 52 تن از اعضای منسوب به گروه اخوان‌المسلمین بودند و سلاح و مواد منفجره در اختیار داشتند، خبر داد و گفت: این باندهای تروریستی نیروگاه‌های برق، راه‌آهن و خطوط ارتباطی و لوله‌های آب‌ و دیگر زیرساخت‌های مصرفی را هدف قرار داده بودند.

وی افزود: وزارت کشور به تلاش‌های خود برای ناکام گذاشتن طرح‌های این تروریست‌ها ادامه می‌دهد؛ تروریست‌هایی که هدف آنها ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان با کار گذاشتن بمب‌های دست‌ساز بوده و در استان‌های «جیزه»، «منیا»، «دقهلیه»، «اسکندریه»، «فیوم» و «شرقیه» شناسایی شدند.

عبداللطیف خاطرنشان کرد: این افراد همچنین مبالغ زیادی پول به همراه داشتند، اعتراف کردند که در حال برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات تروریستی و حمله به نیروهای پلیس و هدف قرار دادن تأسیسات حیاتی بوده‌اند.

همچنین منابع مصری اعلام کردند که نیروهای امنیتی دو بمب را که یکی از آنها در مسیر خط اصلی لوله‌های انتقال گاز در زادگاه محمد مرسی، رئیس‌جمهور مخلوع مصر در استان شرقیه و دیگری در اطراف منزل یک افسر امنیت ملی کار گذاشته شده بود، خنثی کردند.

نیروهای امنیتی همچنین 9 تندرو تکفیری را در شمال سیناء بازداشت کردند که به دست داشتن در اقدامات خشونت‌آمیز علیه نیروهای ارتش و پلیس متهم هستند.

همچنین دادستانی استان سوئز شش تن از اعضای اخوان‌المسلمین را به اتهام حمله به نیروهای امنیتی و در اختیار داشتن سلاح به 15 سال حبس محکوم کرد.

انتهای پیام

کد N546133

وبگردی