آفتاب

تظاهرات حامیان و مخالفان دولت مادورو در کاراکاس

تظاهرات حامیان و مخالفان دولت مادورو در کاراکاس

حامیان و مخالفان دولت سوسیالیست ونزوئلا در اعتراض به افزایش جرایم و فعالیت‌های مرتبط با تروریسم در کاراکاس تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، معترضان ونزوئلایی که روز شنبه در اعتراض به خشونت در کشورشان به خیابان‌ها آمده بودند دو دسته بودند و حامیان دولت فعالیت‌های مرتبط با تروریسم را محکوم می‌کردند و مخالفان دولت به افزایش نرخ جرایم در این کشور آمریکای جنوبی معترض بودند.

بسیج حامیان دولت که در غرب کاراکاس بود، تحت حمایت نمایندگان دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا برگزار شد. حامیان مادورو خواستار برقراری عدالت برای رابرت سرا، قانون‌گذار ونزوئلایی شدند که در اول اکتبر در سکونتگاهش کشته شد. مادورو در جمع هزاران تن از حامیانش در مجلس ملی گفت: صلح تنها راهی است که می‌توان با آن شادی را در کشور برقرار کرد. نمی‌توان صلح را بدون عدالت برقرار کرد.

مادورو و نمایندگان دولت، آلوارو اریبه، مخالف سرسخت ونزوئلا را که پیشتر رئیس‌جمهور کلمبیا بود، مسئول بیشتر حوادث خشونت‌بار ونزوئلا می‌دانند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت که هر روز بیش از پیش مشخص می‌شود که خشونت علیه رابرت سرا انگیزه‌های سیاسی داشته است و قاتلانی برای کشتن وی اجیر شده بودند. تظاهرات مشابه دیگری در شرق کاراکاس انجام شد و نمایندگان اپوزیسیون ونزوئلا رهبری آن را برعهده داشتند. یکی از رهبران معترضان گفت: ما خشونت را بدون توجه به اینکه از سوی چه کسی انجام شده، رد می‌کنیم. ما خواستار حق تمام مردم ونزوئلا برای زندگی در صلح و آزادی هستیم.

انتهای پیام

کد N545851

وبگردی