آفتاب

طلسم اکران یک فیلم توقیفی که مجوز گرفت می‌شکند؟

طلسم اکران یک فیلم توقیفی که مجوز گرفت می‌شکند؟

ابوالحسن داودی از تلاش برای اکران «زادبوم» تا پیش از عید نوروز خبر داد.

این کارگردان سینما که در حال آماده‌سازی فنی فیلم جدیدش با نام «رخ دیوانه» است، درباره اکران فیلم «زادبوم» که پس از چند سال توقیف مدتی قبل پروانه نمایش گرفت ‌به خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: تلاش می‌کنم فیلم را تا قبل از عید سال آینده اکران کنم.

وی هم‌چنین این احتمال را هم مطرح کرد که شاید «زادبوم» پس از جشنواره فجر نمایش داده شود چون فعلا مشخص نیست پیگیری‌ها به چه نتیجه‌ای می‌رسد.


داودی اضافه کرد: در حال بررسی و مذاکره هستیم تا پخش‌کننده فیلم تعیین شود و بعد نسبت به زمان اکران برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش ایسنا، این کارگردان ابتدای امسال در نشست نقد نمایش فیلم «زادبوم» در سینما تک خانه با اشاره به توقیف پنج ساله فیلم گفت: این فیلم قبل از اتفاقات سال 88 ساخته شد، اما بعد از آن به دلیل ماجراهایی که در سال 88 به وجود آمد توقیف شد. نکته جالب این است که این فیلم همزمان در یک دولت مشخص سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی در جشنواره فیلم فجر را گرفت و در همان دولت نیز توقیف شد.


داستان فیلم «زادبوم» درباره ارتباط افراد با زادگاه، خانواده و هویت گمشده‌ در شرایط اجتماعی است. در این فیلم عزت‌الله انتظامی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، پگاه آهنگرانی، بهرام رادان، مهدی سلوکی، احمد کاوری، رضا آحادی، هوشنگ توکلی، علی مردانه، عطاءالله مرادی، رناته بیلیب‌ترو، اولریکه کارگوس، و هنده کلاین بازی می‌کنند.

«زادبوم» در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۸۷) نامزد کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد و در نهایت سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران و سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه را گرفت. همچنین مسعود رایگان و پگاه آهنگرانی برای بازی در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین نقش اول مرد و نقش مکمل زن شدند.


انتهای پیام



کد N545829

وبگردی