آفتاب

همدان تنها یک مسافر کاشانه دارد

همدان تنها یک مسافر کاشانه دارد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان گفت: باید در تمام روستاهای هدف گردشگری استان مسافر کاشانه احداث شود.

سیدفریدون عربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، با بیان این‌که 19 روستای استان به عنوان هدف گردشگری توسط میراث فرهنگی و دفتر روستایی تعریف و به ثبت رسیده است، اظهار کرد: روستای گشانی تویسرکان، سیمین، ابرو، خاکو، قلعه جوق و ورکانه همدان، جوراب، پیروز - پری و مانیزان ملایر، حبشی، ملحم دره و ویرایی اسدآباد، شهرستانه و اشتران تویسرکان، فارسبان نهاوند، علیصدر و اکنلو کبودراهنگ، درجزین رزن و قاضی خانی فامنین روستاهای هدف گردشگری استان به شمار می‌آیند.

وی با بیان این‌که شاخص انتخاب این روستاها در تهران تدوین می‌شود، تصریح کرد: داشتن بافت تاریخی، قدیمی و سنتی و شمایل خاص نسبت به سایر روستاها از جمله این شاخص‌ها محسوب می‌شود.

عربی خاطرنشان کرد: هم‌چنین این روستاها عمدتا به علت مباحث معیشتی، دامداری، کشاورزی، سراب ها، گلیم و فرشبافی محلی و داشتن اماکن تاریخی و مذهبی هدف گردشگری قرار می‌گیرند و بافت آنها به شکل سنتی حفظ می‌شود.

وی ادامه داد: مقرر شده در هر روستای هدف گردشگری مسافر کاشانه‌ای به حالت هتل در منازل روستایی ایجاد شود تا مردم علاوه بر گردشگری در آن مناطق، در این اقامتگاه‌ها بیتوته کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر تنها در روستای ورکانه تویسرکان چنین امکانی فراهم آمده، هرچند باید در سایر روستاها نیز نسبت به ساخت مسافر کاشانه اقدام شود، چراکه اگر مدعی هستیم باید توریست جذب کنیم پس امکانات گردشگری سبز، سلامت و طبیعی را در روستاهای هدف گردشگری برای مردمی که از آلودگی شهرها فرار می‌کنند، ایجاد و در برخی موارد تقویت کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با اشاره به این‌که اعتبارات مورد نیاز برای تحقق این مهم باید توسط میراث فرهنگی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: سال گذشته در این راستا حدود 60 میلیارد تومان اعتبار از مجموع واریزی‌های متمرکز، ارزش افزوده، جرائم و ماشین آلات که به عهده سازمان دهیاری و شهرداری‌های کشور بوده، تخصیص یافته و به دهیاری‌های استان پرداخت شد.

انتهای پیام

کد N545542

وبگردی