آفتاب

پاسخ صادق خرازی به اسدالله بادامچیان:ای کاش در حزب موتلفه مشی اخلاقی مرحوم عسگراولادی حاکم می‌شد

پاسخ صادق خرازی به اسدالله بادامچیان:ای کاش در حزب موتلفه مشی اخلاقی مرحوم عسگراولادی حاکم می‌شد

ایسنا نوشت:


صادق خرازي طي يادداشتي خطاب به اسدالله بادامچيان که در صفحه شخصي وي در فيس‌بوك منتشر شده، آورده است:

اين روزها با برخي اظهارنظرهاي تعجب‌آور روبه‌رو مي‌شويم كه قصه پرغصه هفت گنبد افلاك است، جناب آقاي اسدالله بادامچيان استراتژيست موتلفه، اخيرا نسبت به اصلاح‌طلبان اظهارنظر فرموده و گفته‌اند اينها ايراني هستند و از جناب آقاي خاتمي هم يادي كرده‌اند كه بهترين گزينه براي زندگي در اروپا هستند.

البته ايشان در صحبت كردن يد‌طولايي دارند و علاقه‌مندند همگان، ايشان را كيسينجر موتلفه بدانند. از اينكه ايشان خيل عظيم جامعه اصلاح‌طلب را ايراني دانسته‌اند ظاهرا بايد سپاسگزاري كرد. حتما ايشان مطلع هستند كه اصلاح‌طلبي ريشه در مفهوم مدينه‌النبي دارد و مهم‌ترين پيام انقلاب اسلامي اصلاح جامعه بوده است و اصلاحات حقيقتي ماندگار در تحولات اجتماعي وسياسي ملت ايران بوده و خواهد بود.

به ياد دارم سال‌هاي نخست دولت مهرورز، اين آقايان كه امروز مدعي مخالفت با انحراف آن دولت كذايي شده‌اند چگونه حقيقت و اصالت را به قدرت و دولت واگذار كردند و همه سوابق خويش را به معامله گذاردند، چگونه چشمان خود را در برابر اشتباهات و خطاها بستند، حال اين آقايان راجع به اصالت اصلاح‌طلبان و ايراني بودن آنها كه اكثر ايشان مقلدان حضرت امام و رهبري بوده و هستند و شخصيت‌هاي برجسته آنها سرمايه‌هاي اجتماعي مردمند، موضع‌گيري مي‌كنند!!!.

اي‌كاش در موتلفه مشي اخلاقي شادروان مرحوم آقاي عسگراولادي حاكم مي‌شد، آن مرحوم با وجود آنكه داراي ديدگاهي متفاوت با برخي طبقات اجتماعي بود، دو خصلت نيك را هرگز به هواي نفس و خود خواهي واگذار نكرد. نخست رعايت ادب و اخلاق در داوري نسبت به افراد و دوم انصاف و مروت نسبت به مكتب‌هاي ديگر سياسي و اجتماعي، حتي اگر به لحاظ فكري با آنها زاويه داشت.

جناب بادامچيان، آحاد ملت ايران، اعم از اصلاح‌طلب و ديگران در زير خيمه بلند انقلاب زندگي مي‌كنند، هيچ گروه و حزبي، يا خط و ديدگاهي، نمي‌تواند خود را نسبت به ديگري، برتر بداند و همه مي‌توانند با اخلاق و ادب به گفت‌وگو بپردازند.

 

17302

 

کد N545510

وبگردی