آفتاب
مسوول واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین:

در جریان اصولگرایی خلاء رهبری نمی‌بینم

در جریان اصولگرایی خلاء رهبری نمی‌بینم

مسوول واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین اعتقاد دارد که ایجاد احزاب جدید در بین اصلاح طلبان به خاطر تبری جستن از بدنه کلان اصلاحات است.

سید محسن یحیوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ایجاد احزاب جدید در میان اصلاح طلبان اظهار کرد: با توجه به اخباری که به ما می رسد عملا در بین اصلاح طلبان تفرقه وجود دارد و ایجاد احزاب جدید هم ممکن است برای تبری جستن بعضی از اصلاح طلبان از بدنه کلان اصلاحات باشد چون آنها انتقادات شدیدی نسبت به فعالیت های گذشته دارند.

وی ادامه داد: ایجاد احزاب جدید اصلاح‌طلب بدون دلیل نیست و حتی برخی از آنها اعلام کرده اند اگر برای انتخابات بعدی کاندیدایی معرفی می‌شود، به اسم ما نباشد تا درآینده دچار مشکل نشویم.

یحیوی با بیان این‌که اختلاف نظر بین اصلاح طلبان بسیار زیاد است، افزود: اصلاح طلبان تلاش می‌کنند تا حمایت برخی ازبزرگان خود را جلب کنند، ولی به نظر می رسد اعتراض نسبت به گذشته بسیار زیاد است. البته هیچ چیز بعید نیست وممکن است منافع مشترک باعث شود تا اصلاح طلبان از برخی دیدگاه های قبلی خود عبور کنند و به نوعی به وحدت برسند. البته من تا به حال نشانه‌ای در این امر نمی بینم که اصلاح طلبان به وحدت برسند.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین درباره وحدت اصولگرایان یادآور شد: هفته گذشته شاهد بودیم که نشستی برای وحدت اصولگرایان برگزار شد. در این نشست تلاش بر این بود که مجموعه اصولگرایان با یکدیگر هم سو باشند، بدون اینکه رقابت ها نادیده گرفته شود. آنچه در این همایش پیگیری شد تلاش بر این بود تا فعلاً‌ در باره مباحث انتخاباتی بحثی مطرح نشود بلکه همسویی برای جریان کل اصولگرایی شکل گیرد که فکر می کنم بحمد الله با توفیقات زیادی همراه بودیم.

وی درباره نقش ریش سفیدان در جریان اصولگرایی خاطر نشان کرد : من فعلا در جریان اصولگرایی خلاء رهبری نمی بینم البته با توجه به شرایط آیت الله مهدوی کنی بعید به نظر می رسد ایشان بتوانند به فعالیت سیاسی بازگردند، اما همچنان عزیزان و بزرگانی هستند که می توانند در جمع اصولگرایان رهبری کنند، اصولگرایان خود را زیر پرچم جامعتین می بینند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که نقش آیت الله مصباح یزدی در جریان اصولگراها چگونه تعریف می‌شود گفت: آیت الله مصباح از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و به طور قطع در دایره جامعه مدرسین به ایشان نگریسته می‌شود ، اما قطعا به عنوان رهبری کلان اصولگرایان جایگاه تعریف شده ای ندارد.

مسوول واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین در پایان اظهار کرد: با روندی که اصولگرایان تا کنون طی کردند به رسیدن به وحدت خوش‌بین هستم البته تعاریفی در جریان اصولگرا وجود دارد که همه باید آن را رعایت کنند تا همگرایی سراسری محقق شود. ان‌شاء الله هر چه پیش می آید در جهت تحکیم نظام جمهوری اسلامی و مصلحت کشور و مردم باشد، نه مصلحت گروه و عده ای خاص.

انتهای پیام

کد N545455

وبگردی