آفتاب

اعتصاب سراسری راهبران قطار، حمل و نقل ریلی آلمان را فلج کرد

اعتصاب سراسری راهبران قطار، حمل و نقل ریلی آلمان را فلج کرد

راهبران قطار در انگلیس اعتصاب 50 ساعته‌ سراسری را در این کشور آغاز کردند که موجب تعلیق برنامه‌های دو سوم از قطارها و ین سرگردانی میلیون‌ها مسافر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، راهبران قطر در آلمان این اعتصاب 50 ساعته را در اعتراض به دستمزدها و حقوق خود اجرا کرده‌اند.

اتحادیه راهبران قطارهای بین شهری در آلمان در ساعت 2 نیمه شب شنبه اعتصاب سراسری خود را آغاز کرد. آن‌ها قصد دارند از صبح روز دوشنبه مجددا به سر کار خود بازگردند.

این دومین اعتصاب سراسری راهبران قطار در آلمان طی یک هفته گذشته محسوب می‌شود.

این اعتصاب در حالی انجام می‌شود که تقریبا در نیمی از 16 ایالت فدرال آلمان تعطیلات میان دوره یک هفته‌ای آغاز شده است.

از سوی دیگر چند روز پیش خلبان‌های شرکت هوایی لوفتانزای آلمان نیز در اعتراض به مناقشه بازنشستگی زود هنگام خود دست به اعتصاب زدند.

شرکت راه آهن آلمان اعلام کرد که در حال حاضر به سبب اعتصاب راهبران قطار تنها یک سوم از قطارهای بین شهری فعال هستند و به منظور به حداقل رساندن اختلال در حرکت قطارها، یک چارچوب زمانی جایگزین معرفی شده است.

اولریش ولر، یکی از مقامات این شرکت اظهار داشت: چنین اعتصاب گسترده‌ای در چنین فاصله کوتاهی کاملا غیرمسئولانه و غیر منطقی است.

اتحادیه راهبران قطار آلمان روز جمعه این اعتصاب را اعلام کرده بود. این اتحادیه به دنبال آن است تا حقوق نزدیک به 20 هزار راهبر قطار در آلمان دست کم پنج درصد افزایش یافته و هفته کاری آن‌ها از 39 ساعت به 37 ساعت کاهش یابد.

یکی دیگر از مسائل محوری این مناقشه مساله دستمزد حدود 17هزار محافظان قطار و دیگر پرسنل راه آهن است.

انتهای پیام

کد N545343

وبگردی