آفتاب

این مرد با مسموم کردن قربانیان، اموال آن‌ها را سرقت می‌کرد

این مرد با مسموم کردن قربانیان، اموال آن‌ها را سرقت می‌کرد

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که با استفاده از نوشیدنی مسموم اقدام به سرقت اموال شهروندان کرده بود خبر داد.

ایسنا نوشت:
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که با استفاده از نوشیدنی مسموم اقدام به سرقت اموال شهروندان کرده بود خبر داد.


۲۸ تیرماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۱۳ بازار به مأموران اعلام کرد که کلیه اموالش به شیوه بیهوشی و در داخل پارک شهر به سرقت رفته است. در ادامه با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف به شیوه بیهوشی، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، به کارآگاهان گفت: در روز ۲۷ تیرماه، در قسمت باغ پرندگان داخل پارک شهر نشسته بودم که فردی حدودا ۶۰ ساله کنار من نشست و پس از دقایقی شروع به صحبت درباره گرمی هوا کرد که پس از دقایقی و به بهانه گرمی هوا، دو عدد نوشیدنی خرید و یکی از آن‌ها را به من داد؛ چند دقیقه‌ای در کنارم نشست و درباره موضوعات مختلف با هم صحبت کردیم تا اینکه این شخص خداحافظی کرد و از من جدا شد؛ پس از رفتن این شخص بود که برای رفع تشنگی، مقداری از نوشیدنی را خوردم و پس از آن متوجه هیچ چیزی نشدم؛ پس از به هوش آمدن، خودم را در داخل بیمارستان پیدا کردم و در زمان ترخیض متوجه شدم که تمامی وجه نقد همراهم به مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، گوشی تلفن همراه، دو عدد انگشتر فیروزه به ارزش ۴۰۰ هزار تومان و ... به سرقت رفته است.


سرانجام در ساعت ۱۸ روز ۱۷ مهرماه، مالباخته در حین تردد در داخل پارک شهر موفق به شناسایی فردی شد که چند ماه پیش اقدام به دادن نوشیدنی مسموم به وی کرده بود؛ بلافاصله مالباخته به مأموران کلانتری ۱۱۳ بازار مراجعه و موضوع را به آن‌ها اعلام می‌کند که با راهنمایی وی، سارق شناسایی، دستگیر و در ادامه در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می‌گیرد.

متهم «محرم . ط» (۶۱ ساله) با داشتن ۱۱ بارسابقه دستگیری به اتهام جرایم مختلف سرقت، کلاهبرداری و موادمخدر، در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت بعنف به شیوه بیهوشی شد اما در ادامه، با شناسایی دو مالباخته دیگر که آن‌ها نیز به همین شیوه و شگرد توسط متهم مورد سرقت اموال قرار گرفته بودند به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت اموال و وجوه نقد مالباختگان اعتراف کرد.


متهم در خصوص شیوه و شگرد سرقت‌های خود به کارآگاهان گفت: «حدودا یک سال پیش داخل پارک نشسته بودم که شخصی حدودا ۴۰ ساله نزدیکم نشست و پس از دقایقی با من طرح دوستی ریخت؛ هنوز مدت زیادی از آشنایی ما دو نفر نگذشته بود که این شخص برای هر دو نفرمان نوشیدنی خرید و هر دو نوشیدنی‌های خود را خوردیم اما به محض اینکه من نوشیدنی را خوردم، بیهوش شدم و پس از چند ساعت مجددا به هوش آمدم؛ به خاطر آنکه پول و یا اموال با ارزش دیگری از قیبل گوشی تلفن همراه و ... نداشتم، چیزی از من سرقت نشده بود اما از آن زمان تصمیم گرفتم تا بدین شیوه و شگرد و با استفاده از نوشیدنی مسموم سرقت کنم.






به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه داوود فرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت‌های به عنف با استفاده از نوشیدنی‌های مسموم، سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین مالباختگان و شکات احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.


وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند، خواست تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان ۱۵ خرداد - جنب کلانتری ۱۱۳ بازار مراجعه کنند.

کد N545341

وبگردی