آفتاب

گرجستان: به روسیه اجازه نمی‌دهیم مانع روابط تفلیس-ناتو شود

گرجستان: به روسیه اجازه نمی‌دهیم مانع روابط تفلیس-ناتو شود

وزیر دفاع گرجستان گفت، تفلیس به روسیه اجازه نمی‌دهد جلوی میزبانی پایگاه آموزشی ناتو در این کشور را بگیرد یا به اقدام بازدارنده در تعمیق روابط گرجستان با غرب دست بزند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ایراکلی آلاساینا، وزیر دفاع گرجستان گفت: از تقابل با روسیه باید اجتناب شود. گرجستان نیازمند ثبات است اما ما هیچ گاه در مقابل روس‌ها سر خم نمی‌کنیم. مقابل دیکتاتوری روسیه می‌ایستیم.

وی ادامه داد: ما از نزدیک تنش‌ها در شرق اوکراین را نظاره‌گر هستیم و می‌خواهیم اوکراین موفق باشد. به همین دلیل، اقدامات مسکو در این کشور را تهدیدی علیه امنیت منطقه می‌بینیم.

وزیر دفاع گرجستان ادامه داد، تفلیس که در ژوئن سال جاری میلادی توافق همکاری با اتحادیه اروپا برای تعمیق روابط سیاسی و تجاری امضا کرده به دنبال پیوستن به ناتو است علی رغم اینکه در سال جاری میلادی نتوانست گام اساسی را برای الحاق به این ائتلاف بردارد.

وی گفت: مرکز آموزش‌های ناتو به صورت مشترک با همکاری گرجستان و ائتلاف فعال خواهد شد و سطحی از امنیت بیشتر و ظرفیت دفاعی برای گرجستان به ارمغان می‌آورد. مشاوران ناتو در تشکیل یک مرکز جداگانه لجستیکی به منظور تسهیل در روند فعالیت مرکز آموزش با کشورهای عضو ائتلاف و انجام رزمایش‌ها کمک می‌کنند.

وی گفت: نیروهای مسلح گرجستان حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بیشتری را از جانب ائتلاف و افسران ارشد ناتو دریافت می‌کنند. همچنین تفلیس آماده به اشتراک گذاری تجربیاتش با عراق برای ایجاد یک نیروی مسلح دارای ساختار و قوی است و برای مقابله با داعش با آمریکا نیز همکاری می‌کند.

انتهای پیام

کد N545274

وبگردی