آفتاب

آشنایی با وزیران امنیتی کابینه عراق

آشنایی با وزیران امنیتی کابینه عراق

محمد سالم الغبان از تشکل بدر و خالد العبیدی از ائتلاف نیروهای عراقی(سنی) امروز موفق به تصاحب پست های وزارت کشور و دفاع عراق شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و در شرایطی که بخش هایی از عراق در تسلط گروهک تروریستی داعش است پارلمان عراق وزیران امنیتی این کشور را انتخاب کرد تا شاید مبارزه با تروریستها با برنامه ریزی بهتری ادامه پیدا کند.موضوعی که همه عراقی ها از جمله مرجعیت خواستار آن شده بود.

وزیر کشور عراق

محمد سالم الغبان که با بدست آوردن رای 197نماینده بر پست وزارت کشور عراق تکیه بزند متولد 1961 بغداد با لیسانس ادبیات انگلیسی و فوق لیسانس علوم اسلامی و در حال حاضر دانشجو دکتری علوم سیاسی است.

فعالیت سیاسی خود را در سال 1977 آغاز کرد و در سال 1979 بازداشت شد.در سال 1981 به خارج کشور رفت و  درقالب معارضان علیه رژیم بعث سابق فعالیت کرد و در انتفضاضه شعبانیه در سال 1991 حضور داشت.وی در انتخابات پارلمانی در قالب ائتلاف دولت قانون و از تشکل بدر شرکت کرد و پیروز شد.

وزیر دفاع عراق

خالد متعب یاسین العبیدی متولد شهر موصل وی از افسران سابق ارتش عراق  استاد دانشگاه است که در حال حاضر نماینده پارلمان عراق است.وی دارای دکتری علوم سیاسی، فوق لیسانس علوم نظامی و مهندسی است که فوق لیسانس مهندسی را در سال 1984،علوم نظامی را در سال 1998 و دکتری علوم سیاسی خود را در سال 2011 اخذ کرد.

وی به زبانهای عربی، انگلیسی، روسی و صربستانی مسلط است.

العبیدی پس از به پایان رساندن تحصیلات دبیرستان برای تحصیل در شته مهندسی پرواز به آکادمی مهندسی در یوگسلاوی سابق رفت و در سال 1982 تحصیلات لیسانس گرفت و فوق لیسانس مهندسی علوم فضا گرایش دینامیک فضا را در سال 1984 اخذ کرد.وی در همین سال به عراق بازگشت و در نیروی هوایی در زمینه مهندسی بدنه هواپیما و موتورهای توربینی تا پایان خدمت در سال 2003 فعالیت کرد.وی از سال 1985تا1986 در دوره ای زیادی در داخل و خارج فعالیت کرد.

کد N545156

وبگردی