آفتاب

تامین 25 درصد محصولات پروتئینی و 35 درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر

تامین 25 درصد محصولات پروتئینی و 35 درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر

مدیر امورعشایر استان تهران گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید توجه به جامعه عشایری و روستایی است و دولت به این افراد تولید کننده نگاه ویژه ای دارد.

به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا، سیروس نصیری در همایش 'روز روستا' در ورامین گفت: توجه دولت به عشایر و روستاییان ویژه است و در سفرهای استانی، رییس جمهوری دیدار جداگانه ای با جامعه عشایری و روستایی دارند.

وی ادامه داد: عشایر و روستاییان افراد تولید کننده ای هستند که انواع محصولات پروتئینی، لبنی، باغی و دامی را تولید می کنند.

مدیر امورعشایر استان تهران با بیان این که توجه به عشایر و روستاییان سبب می شود امنیت غذایی در کشور تامین شود، افزود: تولیدات موثر و مناسب عشایر و روستاییان سبب می شود سفره غذایی کشورمان وابسته به بیگانگان نباشد.

نصیری افزود: نقش عشایر و روستاییان در اقتصاد یک نقش برجسته و ویژه است.

وی اضافه کرد: در بخش اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری واقع شده است می طلبد توجه ویژه ای به عشایر و روستاییان شود تا این افراد تولید کننده بتوانند خواسته مقام معظم رهبری را عملیاتی کنند.

نصیری خاطرنشان کرد: 25 درصد محصولات پروتئینی و 35 درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر تامین می شود.

مدیر امورعشایر استان تهران در بخش دیگری شهرستان ورامین را یکی از قطب های اصلی عشایری استان تهران قلمداد کرد و افزود: شهرستان ورامین یکی از مناطق مهم قشلاقی استان است که 550 خانوار با 150 هزار راس دام عشایری در این شهرستان حضور دارند.

وی اضافه کرد: عشایر استان تهران جامعه تولید کننده ای هستند که 700 هزار راس دام در اختیار دارند و در سال گذشته عشایر شهرستان ورامین 3500 تن گوشت قرمز تولید کردند.

مدیر امورعشایر استان تهران میزان تولیدات دامی، لبنی، پروتیینی و باغی عشایر را در سال گذشته 60 هزار تن اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N544709

وبگردی