آفتاب

ببخشید آقای رئیس‌جمهور؛ کارت شما مسدود است!

ببخشید آقای رئیس‌جمهور؛ کارت شما مسدود است!

برای هر کسی نداشتن پول در لحظه پرداخت صورت‌حساب لحظه شرم‌آوری است و این اتفاق شوم گریبان باراک اوباما را در یک رستوران نیویورک را نیز گرفت!

برای هر کسی نداشتن پول در لحظه پرداخت صورت‌حساب لحظه شرم‌آوری است و این اتفاق شوم گریبان باراک اوباما را در یک رستوران نیویورک را نیز گرفت!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا طی سخنرانی خود در یک نشست اقتصادی افشا کرد، کارت اعتباری‌اش هنگامی که برای شام به همسرش طی نشست عمومی سازمان ملل در ماه گذشته، به رستوران رفته بود، مسدود بوده و همسرش مجبور به پرداخت صورت‌حساب شده است.

اوباما در سخنرانی خود در اداره حمایت مالی از مصرف‌کنندگان در واشنگتن درباره این اتفاق گفت: فکر کنم چون از کارتم استفاده نمی‌کنم، کارتم مسدود شده بود. آنها (شرکت صادر کننده کارت اعتباری) فکر کرده بودند که تقلبی در حال رخ دادن است و ظاهرا به همین دلیل از پرداخت الکترونیکی مبلغ صورتحساب خودداری کرده بودند.

وی افزود:‌ سعی کردم به خانم گارسون توضیح بدهم که فکر کنم من صورت حساب های (دیگرم) را پرداخت کرده‌ام. ظاهرا به این خاطر که گارسون فکر نکند رییس جمهوری آمریکا بدحسابی کرده و کارت اعتباری‌اش بی اعتبار شده است. این موضوع حتی روی من هم اثر گذاشته است.

به گفته اوباما، مسائل مربوط به کارت‌های اعتباری توسط دولت فدرال اکنون مجهز به یک تراشه داخلی به جای نوار مغناطیسی هستند و این اقدام جهت کاهش احتمال کلاهبرداری صورت گرفته است. این تصمیم در میان افزایش نگرانی‌ها به دلیل امنیت داده‌های مالی مردم و در پی نفوذ در داده‌های مالی 100 میلیون آمریکایی طی یک سال گذشته اتخاذ شد. به علاوه، دولت این تراشه‌های امنیتی و شماره‌های شناسایی شخصی را جایگزین امضا در کارت‌های اعتباری کرده است.

در همین حال رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، برای قربانیان کلاهبرداری‌ها و جرایم جعل هویتی، تجربه این اتفاق بسیار دردناک بوده است.

به گفته او، حل این مشکل نیازمند یک رویکرد عملی توسط دولت است.

اوباما در این سخنرانی تدابیر قانونی جدیدی را برای حمایت از دارندگان کارت های اعتباری فدرال در برابر تقلب کلاهبرداران و هکرها اعلام کرد.

سالانه دست کم ۱۰۰ میلیون نفر در آمریکا قربانی سرقت هویت می شوند که یکی از موارد بارز آن به سرقت رفتن شماره کارت‌های اعتباری یا چک کارت‌های آنها توسط هکرها از سرورهای کامپیوترهای شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ است.

انتهای پیام

کد N544488

وبگردی