آفتاب
سفیر سوریه در هند:

داعش یک افسانه آمریکایی است

داعش یک افسانه آمریکایی است

سفیر سوریه در هند در اظهاراتی داعش را یک افسانه آمریکایی خواند که کشورهایی همچون ترکیه، عربستان و قطر موجب رشد و گسترش آن در خاومیانه شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی کالر، "ریاض کمال عباس" با بیان این موضوع در ادامه گفت: داعش یک افسانه آمریکایی است که بطور مستقیم از سوی "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه، حمایت شده و قطر و عربستان نیز هزینه های آن را تامین می کنند.

سفیر سوریه در هند در ادامه افزود: پس از آنکه آمریکا به عراق حمله کرد القاعده در سوریه پدیدار شد. پیش از حمله آمریکا به عراق هیچ اثری از القاعده در سوریه وجود نداشت. این نکته مشخص است که القاعده توسط آمریکا بوجود آمده و از داعش نیز حمایت می کند.

به گفته کمال عباس، چند کشور اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و آلمان از دمشق خواسته اند تا مراقب شهروندان این کشور که در کنار داعش مشغول جنگ علیه حکومت سوریه هستند باشند زیرا به اعتقاد کشورهای اروپایی این افراد می توانند خطری بسیار بزرگ علیه اروپا محسوب شوند.

این مقام سوری در ادامه افزود: بسیاری از روسای سازمان اطلاعاتی کشورهای اروپایی به سوریه آمده و با مقامات رسمی دمشق دیدار کرده اند. این مقامات اروپایی به دمشق پیشنهاد کرده اند که در ازای رعایت حقوق بشر مورد نظر آنها در سوریه، کشورهای اروپایی نیز تلاش می کنند تا از حضور تروریست های غربی در سوریه جلوگیری کنند.

 

کد N544276

وبگردی