آفتاب

احضار سفیر ایران در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه

احضار سفیر ایران در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه

در پی انتشار برخی انتقادات نسبت به سیاست خارجی ترکیه، وزارت خارجه‌ این کشور سفیر ایران در آنکارا را برای ارائه توضیحات بیشتر به وزارت خارجه احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری تایم ترک، وزارت خارجه ترکیه علیرضا بیکدلی سفیر ایران در آنکارا را به دلیل اظهارات برخی از مقامات ایرانی و توضیح در این باره به وزارت خارجه احضار کرد.

در این دیدار علاوه بر اعلام نارضایتی آنکارا از اظهارات بیان شده از سوی ایران، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش الزامات مورد نیاز را اتخاذ کرده و در این باره نیازی به اجازه از سوی کشوری را ندارد.

تانجو بیلگیچ سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در این باره گفت: اطرافمان را گروههای تروریستی احاطه کرده‌اند و یکی از مسئولان اصلی آن حکومت دمشق است و کشوری که از این حکومت حمایت می‌کند حداقل باید سکوت اختیار کند اما این کشور بر عکس اظهاراتی بدون چارچوب بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه برای اتمام تهدیدات علیه امنیت منطقه‌ای در درجه‌ اول باید حکومت اسد کنار گذاشته شود، گفت:‌ ترکیه برای مقابله با تهدیدات ناشی علیه امنیت ملی الزامات حقوق بین‌المللی را اتخاذ کرده و در این راه از هیچ کس نیاز به اجازه ندارد.

به گزار ش ایسنا این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ترکیه از جمله کشورهایی بود که از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱ آشکارا از تروریست‌های مسلح سوریه حمایت کرده است.

انتهای پیام

کد N544214

وبگردی