آفتاب

سفیر سوریه: داعش افسانه‌ای آمریکایی است

سفیر سوریه: داعش افسانه‌ای آمریکایی است

سفیر سوریه در هند در سخنانی تاکید کرد که گروه تروریستی داعش ساخته دست آمریکاست.

سفیر سوریه در هند در سخنانی تاکید کرد که گروه تروریستی داعش ساخته دست آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ریاض کامل عباس، سفیر سوریه در هند در مصاحبه با هندوستان تایمز گفت: داعش یک افسانه آمریکایی است که از حمایت مستقیم رجب طیب اردوغان (رئیس جمهوری ترکیه) و حمایت مالی قطر و عربستان برخوردار است. القاعده پس از آنکه آمریکا به عراق حمله کرد، در سوریه پیدا شد. پیش از آن القاعده‌ای در سوریه نبود و بسیار واضح است که القاعده ساخته دست آمریکاست و این کشور از داعش حمایت می‌کند.

سفیر سوریه همچنین گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و آلمان از دولت بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) خواسته‌اند تا مراقب اروپایی‌هایی که برای جنگ در کنار داعش وارد سوریه شده‌اند، باشد. این کشورها، مسلمانان اروپایی رادیکال را که در سوریه تحت تعالیم نظامی قرار گرفته‌اند، تهدیدی علیه امنیت کشورشان می‌دانند.

این مقام ارشد سوریه در ادامه عنوان داشت: رهبران اطلاعاتی بسیاری از کشورهای اروپایی به سوریه آمدند تا با مقام‌ها دیدار کنند. اروپایی‌ها دولت اسد را تحت فشار گذاشتند که چنانچه شهروندان اروپایی که در سوریه می‌جنگند پیش از اینکه بتوانند به کشورهایشان بازگردند، از بین بروند در آن صورت آن‌ها دولت اسد را به دلیل نقض حقوق بشر تحت فشار قرار نمی‌دهند.

سفیر سوریه در هند در ادامه از موضع دولت دهلی نو برای عدم پیوستن به ائتلاف آمریکایی ضد داعش قدردانی کردند. در این ائتلاف که به بهانه مقابله با داعش در عراق و سوریه است، بسیاری از کشورها از جمله قطر، عربستان و کشورهای اروپایی و کشورهای خاورمیانه حضور دارند.

انتهای پیام

کد N544146

وبگردی