آفتاب

رحمانیان:احزاب جدید اصلاح‌طلب،خاتمی را سرمشق خود می‌دانند

رحمانیان:احزاب جدید اصلاح‌طلب،خاتمی را سرمشق خود می‌دانند

مدیر مسئول روزنامه شرق اظهار کرد: درست است که احزاب و بنیادهای جدیدی در جریان اصلاحات شکل گرفته اما از آنجایی که تمام آنها آقای خاتمی را به عنوان سرمشق خود قبول دارند به نظر می رسد که انشقاق در میان آنها صورت نخواهد گرفت.

محمد مهدی رحمانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به فعالیت های اخیر اصولگرایان مانند برگزاری همایش،‌ تصریح کرد: تمام جریان های سیاسی دوست دارند که کمترین تنش و چالش را داشته باشند. اصولگراها سالهاست که این بحث را دنبال می‌کنند. در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نشان دادند که نتوانستند موفق باشند به همین دلیل الان تلاش مضاعفی می‌کنند.

وی ادامه داد:‌هر جناحی که قدرت به دست‌اش می‌افتد از همگرایی احساس بی نیازی می‌کند و زمانی که شکست می خورد و ناکامی را تجربه می‌کند متوجه می‌شود که تا چه اندازه وحدت مهم است و باید از واگرایی دوری کند. به همین دلیل فعالیت‌هایی را برای بدست آوردن انسجام خود انجام می‌دهد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اصلاح طلبان نیز چنین وضعیتی را تجربه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری دهم و نهم اصلاح‌طلبان شکستی را مبتنی بر واگرایی و عدم انسجام را تجربه کردند. به همین دلیل در انتخابات سال 92 تلاش خود را بر وحدت و پیروزی گذاشتند و به سمت همگرایی سوق پیدا کردند.

رحمانیان وجود احزاب و بنیادهای سیاسی در جناح اصلاح‌طلب را روشی برای ایجاد تحکیم میان آنان دانست و ابراز عقیده کرد:‌ تا جایی که من این احزاب و گروه‌های جدید را می شناسم آقای خاتمی را الگوی خود می دانند و همه آنان زیر چتر اصلاحات خواهند بود. شاید تفاوت هایی در روش اجرای عقیده و یا در بیان کلام داشته باشیم اما در کل ایجاد چنین احزاب جدیدی باعث تحکیم میان اصلاح‌طلبان خواهد شد.

انتهای پیام

کد N544095

وبگردی