آفتاب
شفیعی در گفتگو با مهر: 

عدم واکنش به حکم اعدام شیخ نمر باعث ضربه خوردن به موقعیت سیاسی ایران در منطقه می شود

عدم واکنش به حکم اعدام شیخ نمر باعث ضربه خوردن به موقعیت سیاسی ایران در منطقه می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه ایران در خیلی از مباحث مربوط به کشورهای عربی کوتاه آمده و واکنش های سیاسی لازم را نشان نداده است، گفت: این مسئله باعث ضربه خوردن به موقعیت سیاسی  ایران در منطقه می شود.

نوذر شفیعی، عضو کمیسیون امنیتی ملی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حکم اعدام شیخ نمر گفت: حکم اعدام این روحانی بلند مرتبه قطعا شوک آور است و می تواند پیامدهای منفی به همراه داشته باشد و باعث دو دستگی بیشتر در عربستان سعودی شود .

وی با اشاره به اینکه متأسفانه ایران در خیلی از مباحث مربوط به کشورهای عربی کوتاه آمده و واکنش های سیاسی لازم را نشان نداده است، بیان کرد: این مسئله باعث ضربه خوردن به موقعیت سیاسی  ایران در منطقه می شود.

شفیعی تصریح کرد: ایران به عنوان پشتوانه قدرتمند شیعیان و اینکه حرف اول را در این زمینه در جهان می زند و اکثریت مردم کشور ما نیز شیعه هستند ، باید نسبت به این مسئله واکنش نشان دهد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: آمریکا به خاطر یک روستای ارمنی و مسیحی وارد جنگ با عراق می شود؛ آیا ایران نباید از حیثیت شیعه و از یک روحانی شیعه که به دلیل شیعه بودن حکم اعدام گرفته است حمایت کند؟

وی در پاسخ به این سئوال که ایران چه اقداماتی را می تواند در این زمینه انجام دهد، گفت: ایران می تواند این مسئله را جهانی کند و در سازمان ملل نسبت به این موضوع شکایت کند. شیخ نمر شخص برجسته ای است و ایران می تواند سازمانهای جهانی و گروههای صلح طلب جهانی را در این زمینه فعال کند.

کد N544043

وبگردی