آفتاب

سجادی: محوریت اصولگرایان جامعتین است نه پایداری‌ها

سجادی: محوریت اصولگرایان جامعتین است نه پایداری‌ها

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری مرتکب اشتباه استراتژیک شدند و کاندیداهای ما نیز توهم خود برنده‌پنداری داشتند، گفت: به همین دلیل حرف شنوی از جامعتین وجود نداشت و این روحیه باعث شد که تفرقه شکل بگیرد.

سیدکمال‌الدین سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که هم‌اکنون در جبهه پیروان خط امام و رهبری تأکید بر انسجام به چشم می‌خورد و این تشکل در این راستا دیدار با آیات عظام و جامعتین را مدنظر دارد، گفت: درنظر گرفتن چنین انسجامی از سوی جبهه و سایر اصولگرایان با حمایت جامعتین در مسیر پیش رو راه‌گشا خواهد بود.

وی با بیان این‌که اصولگرایان وجوه مشترکی همچون گفتمان انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و گروه‌های مرجع را دارند با اشاره به همایش اصولگرایان، گفت: اگرچه همه اصولگرایان در این همایش حضور نداشتند اما چنین اقداماتی تعیین‌کننده است.

سجادی همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال محوریت قرار گرفتن پایداری‌ها، گفت: پایداری ها به هیچ عنوان محور اصولگرایان نیستند و آیت‌الله مصباح نیز قرار نیست شخصیت محوری اصولگرایان باشد. محوریت اصولگرایان جامعتین هستند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اصلا معلوم نیست که پایداری‌ها جبهه هستند یا حزب. اگرچه اخیرا تصمیم گرفته‌اند به عنوان یک حزب نام خود را ثبت کنند که در این صورت یک حزب در مقابل احزاب دیگر اصولگرا هستند. ضمن این‌که اینها زمانی گرایشات احمدی‌نژادی داشتند و هم اکنون هم زمان احمدی‌نژاد سپری شده در نتیجه گرایشات‌شان به سمت آیت‌الله مصباح یزدی رفته است که البته ایشان هم در همایش اخیر ضرورت انسجام و همگرایی اصولگرایان را مدنظر قرار دادند.

وی در ادامه تأکید کرد: اصولگرایان چاره‌ای جز رسیدن به انسجام و همگرایی ندارند و اگر به این سمت نروند و تشتت و تفرقه بین‌شان وجود داشته باشد، داستان انتخابات ریاست جمهوری تکرار خواهد شد و این خطر وجود دارد که مجلس را از دست بدهند. انسجام و همگرایی و ائتلاف در حال حاضر چاره اصولگرایان است.

وی در پاسخ به این‌ سوال که آیا زمان آن نرسیده که اصولگرایان همانند اصلاح‌طلبان که لیدر دارند به یک شخصیت واحد برسند، گفت: من معتقدم که اصلاحات لیدر ندارد. بخش از اصلاح‌طلبان هستند که آقای خاتمی را قبول دارند و بخشی نیز ایشان را قبول ندارند. ضمن این‌که خمیرمایه آیت‌الله هاشمی و آقای روحانی اصول‌گرایی است تا اصلاح‌طلبی.

سجادی با بیان این‌که ایجاد تفرقه بین اصولگرایان و تلاش برای گرفتن منابع قدرت همچون مجلس از زیرساخت‌های مشترک اصلاح‌طلبان است، گفت: موضوعی که با عنوان انسجام در انتخابات ریاست جمهوری در میان اصلاح‌طلبان یاد می‌شود، یک ترفند بود و کاش آقای عارف می‌آمدند تا معلوم می‌شد اصلاح‌طلبان رأیی ندارند. آنها آقای عارف را خارج کردند و از روی قهر و اعتراض به آقای روحانی رأی دادند.

وی همچنین گفت: اصولگرایان شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله مصباح یزدی، محمد یزدی و موحدی کرمانی را دارند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری مرتکب اشتباه استراتژیک شدند و کاندیداهای ما نیز توهم خود برنده پنداری داشتند، گفت: به همین دلیل حرف‌شنوی از جامعتین وجود نداشت و این روحیه باعث شد که تفرقه شکل بگیرد. با لحاظ این موضوع لازم است تا اصولگرایان در مسیر پیش رو از منافع فردی و سازمانی و گروهی خود بگذرند؛ چرا که در غیر این صورت مجلس را واگذار می‌کنند و فرصت خدمت را از دست می‌دهند.

انتهای پیام

کد N544006

وبگردی