آفتاب
عضو جامعه اسلامی مهندسین:

فضا به سمت شورایی‌ شدن رهبری اصولگرایی پیش خواهد رفت

فضا به سمت شورایی‌ شدن رهبری اصولگرایی پیش خواهد رفت

یک عضو جامعه اسلامی مهندسین معتقد است که کمال مطلوب اصولگرایان رسیدن به لیست واحد است اما امکان دارد لیست واحد از دل اجماع بیرون نیاید.

علیرضا خجسته پور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره وحدت اصولگرایان و اینکه آیا ممکن است جناح راست به یک لیست واحد انتخاباتی برسد، اظهار کرد: باید بین رسیدن به اجماع و لیست واحد انتخاباتی تفاوت قائل شویم. نشست هایی که برای وحدت اصولگرایان انجام می‌شود ممکن است به اجماعی منجر شود تا اصولگرایان دچار تشتت آرا نشوند ولی امکان دارد از دل اجماع لیست واحدی بیرون نیاید. هر چند رسیدن به لیست واحد انتخاباتی می تواند کمال مطلوب اصولگرایان باشد.

وی درباره نتایج نشست‌هایی که برای وحدت اصولگرایان برگزار می‌شود،گفت: اصولگرایان همیشه این حرف را زده‌اند که وحدت زیر چتر روحانیت و جامعتین خواهد بود. زمانی که آیت الله مهدوی کنی در صحنه حضور داشت تلاش می کرد که این فضای سیاسی واحدی را در جبهه اصولگرایان شکل بدهد. امروز هم با وجود بیماری آیت الله مهدوی کنی باز هم اصولگرایان هم باید زیر چتر اصولگرایان جلو بروند تا به نتیجه مطلوب برسند.

مسوول واحد ارتباطات جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سوال با توجه به بیماری آیت‌الله مهدوی کنی و فوت مرحوم عسگر اولادی آیا برای وحدت اصولگرایان خلاء وجود دارد، اظهار داشت: خلاء رهبری اصولگرایان را قبول ندارم. نبود بزرگانی مثل آیت الله مهدوی کنی و مرحوم عسگر اولادی می تواند یک نقطه ضعف به حساب بیاید ولی اصولگرایان نشان دادند که می توانند در فضای شورایی کار را پیش ببرند. شاید به نظر برسد در مقطعی نقش ریش سفیدان کمتر شده است اما با توجه به شرایط پیش آمده، فضا حتما به سمت شورایی شدن رهبری اصولگرایی پیش خواهد رفت. باید قبول کنیم که همیشه اختلاف سلیقه هایی وجود دارد اما این به معنی نقطه ضعف نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین تاکید کرد: ما هر چه بتوانیم بر نقاط مشترک تاکید کنیم و از سهم خواهی ها و خود پسندی ها بگذریم دچار تفرقه نخواهیم شد. باید متر و میزان جریان اصولگرایی را مشخص کنیم و با رهبری روحانیت به دنبال وحدت باشیم. اینکه قرار باشد اصولگرایان با یکدیگر رقابت کنند ممکن است باعث موفقیت جریانی شود که دودش به چشم اصولگرایان خواهد رفت. البته نباید این نکته را نادیده گرفت که همه جناح ها باید تلاش کنند در راستای اعتلای ایران اسلامی زیر چتر ولایت حرکت کنند.

عضو جامعه اسلامی مهندسین در پایان اظهار کرد: جلسات بزرگان اصولگرایی برای رسیدن به وحدت قطعا در بدنه جریان اصولگرا تاثیرات مثبت خواهد گذاشت هر چه بزرگان به سمت همگرایی بیشتری حرکت کنند و گفت‌و‌گو ها حول محور وحدت شکل بگیرد دور نمای بهتری ترسیم خواهد شد. جامعه اسلامی مهندسین هم از هر فعالیتی که به وحدت اصولگرایان کمک کند حمایت خواهد کرد البته می‌توان راجع به سازوکارهای رسیدن به وحدت صحبت کرد.

انتهای پیام

کد N543997

وبگردی