آفتاب

باروسو: انتخابات در لوهانسک و دونتسک باید طبق قانون اساسی اوکراین باشد

باروسو: انتخابات در لوهانسک و دونتسک باید طبق قانون اساسی اوکراین باشد

رئیس کمیسیون اروپا امروز (جمعه) گفت: انتخابات محلی در دو منطقه خودمختار لوهانسک و دونتسک بایستی بر طبق قانون اساسی اوکراین برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا در جریان نشست آسیا-اروپا در میلان ایتالیا گفت: هم اکنون با سه مورد اصلی در اوکراین رو به رو هستیم. نخست، تعیین آتش بس، دوم لزوم برگزاری انتخابات محلی در دو ناحیه شرقی براساس قانون اساسی اوکراین و سوم ضرورت کنترل و تعیین موقعیت مرز. البته نشست‌های دیگری برای بررسی جزئیات چگونگی تحقق توافقات گسترده‌تر برگزار خواهد شد.

16 سپتامبر سال جاری میلادی، پارلمان اوکراین قانون خودمختاری را برای بخش‌هایی از مناطق دونتسک و لوهانسک تصویب کرد و این قانون روز سه شنبه توسط رئیس پارلمان امضا شد.

براساس این قانون، انتخابات محلی در این دو منطقه هفتم دسامبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود و همچنین حق استفاده از زبان روسی با هر زبان دیگری را در این منطقه تضمین می‌کند.

این قانون بخشی از نقشه صلح مورد مذاکره میان پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین و نمایندگانی از مناطق مذکور است.

البته رهبران این مناطق خودخوانده اعلام کرده‌اند که خواستار استقلال کامل از اوکراین هستند و دوم نوامبر سال جاری میلادی انتخابات رهبران محلی و نهادهای قانونگذار را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام

کد N543849

وبگردی