آفتاب

منتجب نیا: اصولگرایان از انسجام اصلاح طلبان احساس خطر کردند

منتجب نیا: اصولگرایان از انسجام اصلاح طلبان احساس خطر کردند

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی پیروزی روحانی در انتخابات 92 را لطف خدا دانست و گفت: اگر شخصیتی مثل جلیلی رییس جمهور می شد، در این اوضاع نا به سامان منطقه وای بر ما بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت السلام رسول منتجب نیا در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب مردمی اصلاحات با اشاره به ضرورت تحزب در جامعه گفت:برخی فکر می‌کنند امر تحزب یک مسئله تشریفاتی است، درحالیکه در جامعه تحزب یک مسئله اجتناب ناپذیر است و فعالیت سیاسی یک ضرورت برای ادامه حیات است و بدون آن نمی توان به زندگی ادامه داد.امیر المومنین در نهج البلاغه می فرمایند کسی که در برابر ظالمین و مفسدان بی تفاوت باشد مرده ای در بین زندگان است.اطلاع از حوادث سیاسی اجتماعی و موضع گیری در برابر این حوادث امری ضروری است.

وی همچنین به نحوه فعالیت سیاسی به صورت انفرادی و دسته جمعی اشاره کرد و گفت: اگر هرکدام از ما جدا بخواهیم فعالیت سیاسی کنیم این رفتار بی اثر و خنثی است که شاید بتوان آن را امری ناممکن دانست.پس صحیح آن است که سراغ فعالیت سیاسی به صورت تشکلی و دسته جمعی روی بیاوریم.فعالیت سیاسی می تواند به دو صورت قانونی و غیر قانونی انجام شود. فعالیت های غیرقانونی همین اقدامات زیر زمینی است که به دور از چشم حکومت و کاملا مخفیانه انجام می شود مانند منافقین که هیچ حکومتی نباید آن را برتابد و در هیچ کجای جهان حکومت ها چنین رفتارهایی را نمی پذیرند.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به برهان عقلی در فعالیت سیاسی از نگاه جامعه در برابر حزب انتقاد کرد و گفت: چرا بعد از ۳۵سال از گذشت انقلاب باید نگاه ما به حزب اینگونه باشد که فلان شخص افتخار کند که عضو هیچ گروه و حزبی نیست، ولی در واقعیت این امر یک نقص بزرگ به شمار می رود.حزب اهرمی برای جلوگیری از بروز مفاسد است.

وی خاطر نشان کرد: حزب باید هویتمند و با رسالت باشد. در جلسات اعتماد ملی حرفمان این بود که هویتمان کجاست.احزاب ما نتوانستند رسالت خودشان را بشناسند و به آن ها عمل کنند، بنابراین مردم در هر چهار سال تابلوی یک حزب را می بینند و بعد از انتخاب فرد مورد نظر به کارهای دیگر می پردازد.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان خاطره ای از دیدار با مقام معظم رهبری قبل و بعد از انتخابات ۷۶ افزود: در آن دوران رهبری می گفتند که «من دائم دعا می‌کنم که مقلب القلوب خودش کار را درست کند» و بعد از انتخاب دولت اصلاحات ایشان فرمودند «مقلب القلوب کار خودش را کرد.»، اما ما از فرصت دوران اصلاحات استفاده نکردیم اصرار داشتم که در آن دوران اصلاحات یک تعریف جامع از آن شود به همین خاطر عناصری حرف های نامربوط زدند که ما به ناچار در گاهی اوقات مجبور بودیم موضع گیری کنیم و علیه همفکر خود جبهه بگیریم؛ چرا که حرف ناروا بود.

وی افزود:بارها به جناب خاتمی نامه نوشتم که اصلاحات را هدایت کنید و از این ظرفیت بالا استفاده کنید.در آن دوران به کروبی می گفتیم که شما کاری کنید که وی می‌گفت من چکار کنم شما امر بفرمایید تا من انجام دهم.کروبی به ما می گفت برخی بدون هزینه کردن و وقت گذاشتن در نهایت انتظار مدیریت داشتند.همچنین وی می گفت دو قوه را در در هشت سال در اختیار داشتیم و هیچ کس آن را از ما نگرفت، بلکه خودمان آن را دو دستی تقدیم کسانی کردیم که هیچ ریشه ای در انقلاب نداشتند .

وی همچنین تاکید کرد که چتر شورای هماهنگی برای تمام گروه های اصلاح طلب باز شود و تمام احزاب دبیران خود را به این شورا بفرستند.

منتجب نیا با اشاره به پیشنهاد تشکیل جبهه واحد اصلاح طلبان گفت: ما هیچ راهی جز انسجام و اتحاد نداریم.این جبهه باید با ظرفیت بالا، سعه صدر داشته و انحصار طلبی از درون نداشته باشد.این‌که هر کسی که حرفش و فکرش با ما کمی زاویه داشت، ما به آن برچسب بدلی بودن بزنیم ،بسیار کار غلطی است.

وی با اشاره به ائتلاف مصباح یزدی ، موحدی کرمانی و یزدی گفت: اصولگرایان از انسجام و اتحاد اصلاح طلبان در انتخابات اخیر احساس خطر و وحشت کردند، آقایان یزدی و موحدی کرمانی که از جریان افراطی در درون مجلس و احزاب گلایه مند بودند، اما هم اکنون کارشان به جایی رسیده که همین آقایان با افراطی ترین جریان که با محوریت آیت الله مصباح است وارد مذاکره برای ائتلاف شده اند و این موضوع نشان از ترس اصولگرایان است.

منتجب نیا درباره راهکار حفظ انسجام اصلاح طلبان اظهار کرد: در راس این جبهه نباید با تک محوری عمل شود، بلکه پنج نفر از بزرگان مانند آیت الله هاشمی، خاتمی، عارف، کروبی و موسوی قرار بگیرند، اما ما هنوز دچار انحصارگرایی هستیم. جبهه اصلاحات واقعا لازم است که از این نوع تفکر بیرون آید. امیدوارم که از این پراکندگی بیرون آییم؛ چرا که پایان آن قطعا شکست است.

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی در پایان گفت: در آن زمان مقام معظم رهبری بر مشاورت ایشان و همچنین عضویت در مجمع تشخیص اصرار داشتند ولی کروبی هردو پیشنهاد را رد کرد و خواست که فعالیت حزبی کند؛ چرا که می‌گفت اگر این کار را انجام دهم، برخی ها می‌گویند از مقام نزدیک خود به آقا استفاده کرده‌ام و در نهایت فقط به کار حزب اعتماد ملی مشغول شدند.

در این دیدار حجت السلام والمسلمین محمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات به تشریح برخی از مواضع حزب و همچنین ارائه گزارشی از فعالیت حزب پرداخت.

فومنی با اشاره به لزوم اتحاد در شرایط فعلی، همکاری و پرهیز از انحصارگری را برای شورای هماهنگی و جبهه متحد اصلاح‌طلبان خواستار شد و افزود:امیدواریم تمام دوستان با هر سلیقه در چارچوب تفکر اصلاح طلبی و قانون برای اتحاد بین تمام احزاب اصلاح طلب گامی موثر و محکم بردارند.

وی در پایان صحبت های کوتاه خود برای سلامتی مقام معظم رهبری دعا کرد.

همچنین در این دیدار تعدادی از اعضای شورای مرکزی به بیان برخی از دغدغه های خود حول محور اتحاد اصلاح طلبان ،حصر، مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در حوزه زنان نیز پرداختند.

انتهای پیام

کد N543816

وبگردی