آفتاب

مشعل واکنش مسلمانان به اقدامات اخیر صهیونیست‌ها را خواستار شد

مشعل واکنش مسلمانان به اقدامات اخیر صهیونیست‌ها را خواستار شد

خالد مشعل، از مسلمانان جهان خواست تا امروز (جمعه) در اعتراض به سوء استفاده رژیم صهیونیستی از درگیری‌های منطقه‌ای برای اشغال مسجدالاقصی، انزجار خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: از فلسطینیان در تمام جهان و ساکنان شهر قدس و سرزمین‌های اشغالی 1948 و مردم کشورهای اسلامی می‌خواهم در اعتراض به تصرف مسجدالاقصی از سوی رژیم صهیونیستی و انتقال پیام خشم خود به دشمنان دست به تظاهرات بزنند.

خالد مشعل به ده‌ها مرد و زن و مجاهدی که برای دفاع از مسجدالاقصی و ممانعت از اشغال آن توسط رژیم صهیونیستی در این مسجد سنگر گرفته‌اند، تبریک گفت و از اقدام آنها دفاع کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: دولت اسرائیل از فرصت سرگرم شدن کشورهای عربی به درگیری‌های منطقه‌ای در عراق و سوریه سوء استفاده کرده و تلاش می‌کنند مسجدالاقصی را به اشغال خود درآورند.

وی افزود: امت اسلامی به دردها و رنج‌های خود سرگرم شده اما هیچ چیزی مقدم بر مساله قدس و مسجدالاقصی نیست. سزاوار است کشورهای اسلامی و رهبران این کشورها در هر سطحی در قبال مساله مسجدالاقصی حرکتی انجام دهند و این مساله معیار خشم و رضایت آنان در مقابل سیاست‌های منطقه‌ای و بین المللی قرار گیرد.

مشعل ادامه داد: شایسته است برای حمایت از مسجدالاقصی شهید بدهیم. هر فردی که توان حمل سلاح دارد باید از مسجدالاقصی دفاع کند و این معنای واقعی جهاد است.

مشعل در ادامه تصریح کرد: اشغالگران اسرائیلی در تحرکات اخیر خود تلاش می‌کنند که موقعیتی که محور انتفاضه فلسطین است و در سال 2000 منفجر شد را به تصرف درآورند.

در روزهای گذشته، درگیری‌هایی میان معترضان فلسطینی و اشغالگران رژیم صهیونیستی در نزدیکی مسجدالاقصی شکل گرفت. این درگیری‌ها پس از تلاش یهودی‌های افراطی برای تصرف مسجدالاقصی به بهانه اجرای آیین مذهبی آغاز شد.

فلسطینی‌ها رژیم صهیونیستی را به تلاش برای محدود کردن ورود به مسجدالاقصی و تقسیم همزمان این مسجد میان مسلمانان و یهودیان متهم می‌کنند. فلسطینی‌ها مخالف طرح تقسیم هستند.

انتهای پیام

کد N543599

وبگردی