آفتاب

دیدار سران اروپا با پوتین و پروشنکو برای حل بحران اوکراین

دیدار سران اروپا با پوتین و پروشنکو برای حل بحران اوکراین

سران کشورهای اروپایی به منظور یافتن راهی برای حل مسالمت آمیز بحران اوکراین امروز با "ولادیمیر پوتین" و "پترو پوروشنکو" دیدار می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری APA اتریش، مقامات کشورهای اروپایی از جمله "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان در تلاش هستند راهی برای برون رفت از بحران اوکراین بیابند. برای این منظور امروز جمعه نشستی با حضور این مقامات و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "پترو پوروشنکو" همتای اوکراینی وی در میلان برگزار می شود.

شب گذشته مرکل برای آماده کردن مقدمات این نشست دیداری جداگانه با پوتین و پوروشنکو داشت. به گزارش خبرگزاری آلمان دیدار مرکل با پوتین بیش از دو ساعت به طول انجامیده و در ساعت 1:30 دقیقه بامداد جمعه پوتین هتل مرکل در میلان را ترک کرده است. بر این اساس گفتگو ها حول محور کنترل آتش بس در شرق اوکراین و ادامه انتقال گاز از اوکراین به اروپا بوده است.

دیدار مرکل با پوروشنکو نیز در همین راستا انجام شده است. صدراعظم آلمان در این دیدار بر لزوم اجرای کامل آتش بس در شرق اوکراین که با وجود به اجرا گذاشته شدن از اوایل سپتامبر چندین بار نقض شده است، تاکید کرده است. نشست امروز در حاشیه نشست دو روزه کشورهای آسیا-اروپا (SAEM) با حضور نمایندگان بیش از 50 کشور آسیایی و اروپایی در شهر میلان ایتالیا، برگزار می شود.

پیش از آغاز این نشست روسای جمهوری روسیه و اوکراین به همراه "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس، "خوزه مانوئل باروسو" رئیس کمیسیون اروپا و "هرمان وان رومپوی" رئیس اتحادیه اروپا در یک ضیافت صبحانه به میزبانی "متو رنزی" نخست وزیر ایتالیا در مورد وضعیت اوکراین رایزنی کردند. 

کد N543577

وبگردی