آفتاب

پهپادهای انگلیس برای مقابله با داعش اعزام می‌شوند

پهپادهای انگلیس برای مقابله با داعش اعزام می‌شوند

وزیر خارجه انگلیس گفت: لندن برای مقابله با داعش در عراق و سوریه به دنبال استقرار مجدد پهپادهایش از افغانستان در عراق و هدف قرار دادن مواضع این گروه تروریستی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از ای.پی.ای، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس به قانونگذاران این کشور گفت: ما در مرحله استقرار و به کارگیری مجدد برخی از پهپادهای ریپر خود هستیم که هم‌اکنون در افغانستان هستند و می‌خواهیم آن‌ها را در خاورمیانه به کار بگیریم. پهپادهای ساخت آمریکا که با دو بمب هدایت لیزری و چهار موشک هل‌فایر مجهز هستند، برای انجام عملیات شناسایی، گشت‌زنی و جمع‌آوری اطلاعات به عراق اعزام می‌شوند و در عملیات آمریکا برای مقابله با داعش در شمال عراق به کار گرفته خواهند شد.

مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس نیز گفته که توانایی شناسایی این پهپادها به متحدان ائتلاف ضد داعش و دولت بغداد کمک می‌کند تا هر چه سریعتر و بهتر به مقابله با این گروه تروریستی بپردازند.

وی با اشاره به عملیات هشت جنگنده نیروی هوایی سلطنتی انگلیس علیه داعش در عراق ادامه داد: اگر نیاز باشد تا عملیات هوایی صورت گیرد، پهپادهای ریپر قابلیت انجام و تکمیل عملیات جدید و قبلی را دارند.

هاموند نیز این مساله را تایید کرد که هیچ نیروی زمینی از جانب ارتش انگلیس به منطقه اعزام نمی‌شود و نیروهای دولتی عراق و امنیتی این کشور به همراه مردم به مقابله با تروریست‌ها می‌پردازند.

انتهای پیام

کد N543573

وبگردی