آفتاب
فاضل میبدی:

نقد از حكومت جزو اصول حكومتی امام علی(ع) بود

نقد از حكومت جزو اصول حكومتی امام علی(ع) بود

برخلاف تبلیغات عده‌ای كه می‌خواهند بگویند كه امام مصلحتا و برای حكومت، جمهوریت را پذیرفت، ایشان بسیار به جمهوریت و نظر مردم اهمیت می‌دادند.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاكید كرد: در حكومت حضرت علی (ع) جمهوریت، رای مردم و نقد از حكومت جز اصول حكومتی ایشان بود. حكومت حضرت علی(ع) حكومت مردم بر مردم بود و عدل حضرت علی(ع) زبانزد همگان است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی در همایش اخیر یك روزه اصلاح‌طلبان در اصفهان در بخشی از سخنانش در این همایش به دوران حكومت علی (ع) اشاره كرد و گفت: هدف علی(ع) این بود كه انحصار قدرت در دست یك نفر نباشد.

وی با بیان اینكه باید تفكر دموكراسی در دین اسلام پیاده شود، اظهار داشت: در حكومت حضرت علی (ع) جمهوریت، رای مردم و نقد از حكومت جزو اصول حكومتی ایشان بود. حكومت حضرت علی(ع) حكومت مردم بر مردم بود و عدل حضرت علی(ع) زبانزد همگان است.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم همچنین در بخشی دیگر از سخنانش به پایبندی امام خمینی به جمهوریت اشاره كرد و افزود: برخلاف تبلیغات عده‌ای كه می‌خواهند بگویند كه امام مصلحتا و برای حكومت، جمهوریت را پذیرفت، ایشان بسیار به جمهوریت و نظر مردم اهمیت می‌دادند.

کد N543477

وبگردی