آفتاب
با اشاره به طرح افزایش تعداد نمایندگان؛

فلاحی: اضافه شدن هریس به حوزه انتخابیه تبریز، عقلانی‌ترین کار است

فلاحی: اضافه شدن هریس به حوزه انتخابیه تبریز، عقلانی‌ترین کار است

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید فرصت به وجود آمده برای افزایش تعداد نمایندگان آذربایجان شرقی را به خاطر خود خواهی از دست بدهیم.

عباس فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، در خصوص افزایش تعداد نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کلیات طرح مذکور، افزایش تعداد نمایندگان است که طبق توافق صورت گرفته در مجمع نمایندگان مقرر شده بود هریس به حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو اضافه شود، اما گویا بعد از این توافق برخی نظرات دیگری داشته اند.

وی گفت: در حال حاضر چند گزینه مختلف از جمله افزایش تعداد نماینده حوزه انتخابیه جلفا و مرند، اضافه شدن هوراند به اهر و هریس و افزایش نماینده این حوزه به دو نماینده، افزایش تعداد نماینده مراغه به دو نفر و گزینه‌های دیگر مطرح است.

وی ادامه داد: اضافه شدن هریس به حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو عقلانی ترین کار است؛ چرا که با این وجود هم خواسته مردم محقق می شود و هم ترکیب و چینش استان به هم نمی خورد.

فلاح خاطر نشان کرد: پیشرفت استان باید در یک مجموعه کلی در نظر گرفته شود و نباید منیت‌ها در این گونه انتخاب ها دخیل شود.

وی گفت: اگر تعداد نماینده مرکز استان افزایش یابد به مراتب بهتر از دیگر حوزه ها خواهد بود و باید با نگاه جامع‌نگرانه نگذاریم فرصت موجود از دست برود.

انتهای پیام

کد N543393

وبگردی