آفتاب
عضو بنیاد باران:

دست‌های زیادی در کار است تا به اتحاد اصلاح‌طلبان ضربه وارد کنند

دست‌های زیادی در کار است تا به اتحاد اصلاح‌طلبان ضربه وارد کنند

یک عضو بنیاد باران گفت: با ظهور پدیده احمدی‌نژاد و همچنین افراطیون، اصول‌گرایان قادر نیستند به وحدت برسند.

جلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تحلیلی درباره تلاش اصول‌گرایان برای دستیابی به وحدت، اظهار کرد: ریش‌سفیدان همواره در میان اصول‌گرایان مورد احترام و افراد جوان‌تر تابع مسن‌ها بوده‌اند.

وی افزود: از بزرگان اصول‌گرا همواره اطاعت می‌شد و بدنه اصول‌گرایی در هنگام بروز اختلافات نظر بزرگان را می‌پذیرفتند، اما ظهور پدیده‌ای به نام احمدی‌نژاد و طغیان وی در برابر بزرگان موجب شد اختلاف زیادی میان اصول‌گرایان به وجود بیاید. با توجه به به این شرایط و همچنین کهولت سن برخی اصول‌گرایان به نظر من دیگر نمی‌توان انتظار داشت اصول‌گرایان به وحدت قبلی دست یابند و حول محور واحدی جمع شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با اشاره به تلاش اصول‌گرایان برای دستیابی به وحدت، گفت: اصول‌گرایان به دنبال این هستند که شکست در انتخابات ریاست جمهوری را جبران کنند، اما به نظر من تلاش آنها به جایی نمی‌رسد، مگر این‌که قدرتی خارج از اصول‌گرایان آنها را وادار کند که لیست واحدی برای انتخابات مجلس بدهند.

به گفته وی اکنون دیگر بزرگان اصول‌گرا نمی‌توانند اصول‌گرایان را زیر یک چتر جمع کنند و افراطیون اصول‌گرا نیز حاضر نیستند به سمت وحدت بروند.

جلالی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تحلیل از وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: دست‌های زیادی در کار است تا به اتحاد اصلاح‌طلبان ضربه وارد کرده و آنها را دچار تشتت کند، اما با وجود شخصیت‌هایی مثل سیدمحمد خاتمی و آیت‌الله هاشمی و همچنین تجربه شکست‌های گذشته که ناشی از اختلاف بود، آنها وحدت خود را حفظ خواهند کرد.

این عضو بنیاد باران، خاطرنشان کرد: اگر اصلاح‌طلبان همین روند موجود را ادامه دهند می‌توانند در انتخابات آتی موفقیت‌هایی را به دست آورند، زیرا آنها از پایگاه اجتماعی بیشتری نسبت به اصول‌گرایان برخوردارند و فضا برای موفقیت اصلاح‌طلبان فراهم است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اخباری مبنی بر تمایل اصلاح‌طلبان برای قرار دادن ناطق نوری در صدر لیست انتخاباتی خود و دلخوری عارف از این موضوع و تأثیر این صحبت‌ها بر اختلاف در میان اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: ممکن است افراد دارای شایستگی‌ها و توانمندی‌هایی باشند، اما باید در عرصه سیاسی مثل انتخابات رأی جمع را بپذیرند.

وی در پایان اظهار کرد: محمدرضا عارف نقش بزرگی در پیروزی حسن روحانی داشت و اگر کناره‌گیری وی نبود روحانی رأی نمی‌آورد. اصلاح‌طلبان باید جایگاه عارف را در نظر بگیرند. به نظر من فرقی نمی‌کند که چه کسی سرلیست اصلاح‌طلبان باشد، بلکه این مهم است که اصلاح‌طلبان نامزدهای خود را به مجلس شورای اسلامی بفرستند.

انتهای پیام

کد N543294

وبگردی