آفتاب

حکیمی پور: اختلاف درون اصولگرایان عمیق است/ ایجاد تشکل های جدید نشانه انشعاب اصلاحات نیست

حکیمی پور: اختلاف درون اصولگرایان عمیق است/ ایجاد تشکل های جدید نشانه انشعاب اصلاحات نیست

دبیر کل حزب اراده ملت ایران ( حاما) اظهار کرد: ایجاد تشکل های نوپا در جریان اصلاح‌طلب را نشانه ای از انشعاب نمی دانم.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به شکل گیری احزاب و گروه های جدید در طیف اصلاح‌طلب و همچنین برگزاری همایش های مختلف اصولگرایان برای وحدت اظهار کرد: این فعالیت ها همگی نشانه نشاط سیاسی در جامعه است و نوید یک انتخابات پررونق در آینده را می‌دهد.

وی با بیان این که اکنون با توجه به وعده دولت تدبیر و امید اینگونه احساس می‌شود که فضا برای فعالیت سیاسی تشکل های مختلف بهتر از دوره های گذشته شده است، خاطر نشان کرد : من شکل گیری تشکل های جدید در جریان اصلاح‌طلب را نشانه انشعاب نمی‌دانم؛ چرا که در این موضوع هیچ فردی از اصلاح طلبان جدا نشده است، بلکه شکل گیری این تشکل های نوپا با توجه به نیازهای موجود و با رویکردی در جریان در اصلاح‌طلب صورت می‌گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به شکل گیری جریان های نوپا در درون جریان اصولگرا گفت: ما در درون جناح اصولگرا نیز مشاهده می کنیم تشکل های جدیدی چون جبهه پایداری به وجود آمده است.

دبیر کل حزب اراده ملت ایران در ادامه به نقش ریش سفیدان وسران دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب در ایجاد وحدت در این جناح ها اشاره کرد و گفت:‌ ریش سفیدان و بزرگان می توانند همانطور که در انتخابات های گذشته نیز نقشی هدایت کننده و حامی داشتند، در انسجام ، وحدت و هماهنگی هر چه بیشتر مجموعه ها تاثیرگذار باشند.

حکیمی پور همچنین اظهار کرد: در عین حال ما باید بدانیم همانطور که اکنون سیاست ورزی در جامعه ما در حال خارج شدن از شخص گرایی است، باید سیاست ورزی به سمتی حرکت کند که نهادها و تشکل های سیاسی ایفاگر نقش های مهم باشد.

این فعال سیاسی با تاکید بر این‌که در جریانات اصلاح‌طلب همواره حرف شنوی از ریش سفیدان و سران وجود داشته است گفت:‌تا جایی که من می دانم در جریان اصلاح‌طلب همواره حرف شنوی از بزرگان وجود داشته است و در همه مقاطع تاثیر نقش های محوری اصلاح طلبان از جمله سید محمد خاتمی در وحدت بخشی و ایجاد نظم وجود داشته و وجود دارد.

وی در ادامه به بیان اقدامات لازم برای جلوگیری از ایجاد تفرقه میان اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس پرداخت و گفت: اصلاح طلبان باید مسیری را که از انتخابات ریاست جمهوری در آن قرار داشته اند دنبال و به تقویت آن بپردازند؛ چرا که توانسته اند با طی کردن این مسیر در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تجربه موفقی کسب کنند.

دبیر کل حزب اراده ایران در ادامه با تاکید براین‌که امروز فضای بهتری در جامعه حاکم شده است خاطر نشان کرد :‌برخلاف گذشته که فضایی سرد و بدبینانه بر جامعه حاکم بود اکنون امید و نشاط به جامعه سیاسی بازگشته است و اصلاح طلبان می توانند در این فضا با وحدت رویه انسجام و همدلی هر چه بیشتر موفقیت در انتخابات اتی مجلس را برای خود رقم بزنند.

حکیمی پور همچنین در مورد میزان احتمال رسیدن اصلاح طلبان به اجماع اظهار کرد: طی اخباری که به گوش ما می رسد اختلاف در درون طیف اصولگرایی عمق زیادی دارد و بعید می دانم که بتوانند وحدتی کامل برسند.

وی با بیان این‌که از مشاهده تلاش اصولگرایان برای رسیدن به وحدت خوشحال هستم اظهار کرد: من از این‌که مشاهده می کنم طیف اصولگرا در تلاش است که با وحدت و هماهنگی هر چه بیشتری در عرصه سیاسی حضور پیدا کند، خوشحال هستم و معتقدم که به نفع مردم است تا فضایی ایجاد شود که در آن همه مجموعه های درون نظام حضوری حداکثری داشته باشند و در بین آنها رقابتی واقعی و عادلانه ایجاد شود.

دبیر کل حزب اراده ملی ایران در پایان با تاکید بر این‌که خوشبختانه در جریان اصلاحات ما هیچ اختلافی مشاهده نمی کنیم گفت: روند تصمیم گیری در جریان اصلاحات روندی تقریبا دموکراتیک و با تکیه بر خرد جمعی است. ما در جریان اصلاح‌طلب تلاش می کنیم که این روند تقویت شود و اشکالات آن برطرف گردد و برایند تصمیم اصلاح طلبان فرایندی باشد که مشمولیت کل جبهه اصلاح‌طلب را دربربگیرد.

انتهای پیام

کد N543285

وبگردی