آفتاب

هاگل: ارتش آمریکا با تهدیدات بزرگتری مواجه است

هاگل: ارتش آمریکا با تهدیدات بزرگتری مواجه است

وزیر دفاع آمریکا گفت: همزمان با پایان جنگ‌های مقابله با شورش پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 ارتش آمریکا باید مجددا راه خود را پیدا کرده تا بتواند عملیاتی در طیف گسترده‌تر و ماموریت‌های جدید انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، چاک هاگل وزیر دفاع آمریکا، در کنفرانس انجمن ارتش این کشور در واشنگتن گفت: بعید است که ارتش در کوتاه مدت جنگ دیگری همچون جنگ عراق یا افغانستان را انجام دهد. ارتش باید برای مقابله با طیف گسترده‌تری از تهدیدها از جمله روسیه، تکنولوژی‌های اخلال‌گر همچون جنگ سایبری، بحران‌های بشری، همچون بیماری ابولا و جنگ مرکب جایی که دشمن آمریکا تاکتیک‌های شورشی را با تکنولوژی‌های ارتش‌های پیشرفته ترکیب می‌کند، آماده شود.

رئیس پنتاگون افزود: برای آماده شدن برای انجام این وظایف در آینده سربازان باید در قرارگاه‌های تیپ آموزش کامل ببینند. آنها در این مقرها با تهدیدهای واقعی همچون چریک‌ها، تروریست‌ها، نیروهای جنایتکار مواجه می‌شوند.

اظهارات هاگل همزمان با آن منتشر شد که برخی معتقدند اهمیت ارتش همزمان با پایان جنگ افغانستان و توجه پنتاگون به پاسیفیک کاهش می‌یابد.

در پاسفیک نیروی هوایی و دریایی نقش اصلی را در درگیری‌های بالقوه انجام خواهند داد.

هاگل گفت: این مساله بدان معنا نیست که نیازی به ارتش نداریم یا جایگاه ارتش در استراتژی امنیت ملی ما از بین می‌رود.

وی افزود: ارتش احتمالا وارد ماموریت‌های جدید شده و تاکتیک‌های موثری را برای محور پاسیفیک به عهده می‌گیرد.

اما هاگل هشدار داد که آینده شلوغ ارتش ممکن است توسط تصمیمات کنگره متزلزل شود.

وی افزود: اگر کنگره نتواند با کاهش بودجه دفاعی مقابله کند، این اقدام آنها منجر می‌شود تا ارتش آمادگی لازم برای انجام ماموریت‌های جدید در آینده را نداشته باشد.

انتهای پیام

کد N543065

وبگردی