آفتاب
روشندل:

ضرورت وجود سازمان عقیدتی سیاسی هر روز آشکارتر می‌شود

ضرورت وجود سازمان عقیدتی سیاسی هر روز آشکارتر می‌شود

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش گفت که ضرورت وجود سازمان عقیدتی سیاسی هر روز آشکارتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین روشندل در حاشیه آیین تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: هر روز که از حضور عقیدتی سیاسی در ارتش و در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می گذرد ضرورت وجودی این نهاد بر همگان آشکارتر می شود.

وی بیان کرد: آنچه که ما در سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) می بینیم دورنمایی است که آن بزرگ مرد ضرورت ایجاد یک نهاد فرهنگی و سیاسی در ارتش را آشکار ساخت.

روشندل ضمن تبریک به مناسبت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی افزود: در نیروی دریایی ارتش به‌واسطه مأموریت‌هایی که طی سال‌های اخیر به این نیروی راهبردی محول شده است و حضور ناوگروه های آن در آب های آزاد و بین المللی، عقیدتی سیاسی این نیرو هم جلوه دیگری به خود گرفته و باعث شده تا این اداره ضمن اجرای تمامی ماموریت‌هایی که مشابه آن در سایر ادارات انجام می شود با همراهی در مأموریت های اعزام به آبهای آزاد حضوری تأثیرگذار در این سفرها داشته باشد و گام های مضاعفی در مسیر پیشبرد اهداف نهاد مقدس عقیدتی سیاسی بردارد.

وی خاطرنشان کرد: امید داریم که طبق برنامه ریزی های به عمل آمده در این سفرهای دریایی به ویژه در سفرهایی که برای طی دوره کارورزی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی(ره) پیش بینی شده است اقدامات مؤثری در راستای ارتقاء بیش از پیش سطح فرهنگ کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش انجام دهیم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش به نمونه هایی از برنامه ریزی های به عمل آمده توسط این اداره برای امور فرهنگی - تبلیغی ناوگروه ها اشاره کرد و گفت: عقیدتی سیاسی نیروی دریایی در قالب طرح جامع فرهنگی برنامه‌های کاربردی مؤثری از جمله گردآوری، طراحی و انتشار جزوات متعدد تحت عنوان سیر مطالعاتی در سفر دریایی با موضوعات مختلف قرآنی، تاریخی، اعتقادی، روشنگری سیاسی، اخلاقی و ... پیش بینی و اجرا کرده است.

روشندل در ادامه به تعامل بسیار مطلوب بین سامانه فرماندهی، حفاظت اطلاعات و عقیدتی سیاسی مجموعه نیروی دریایی راهبردی ارتش اشاره و تصریح کرد: مصداق بارز این تعامل و همکاری سازنده در اجرای برنامه های تبلیغی و رسانه ای این نیرو نمود پیدا می کند که اگر این همدلی و همیاری ها نباشد این برنامه ها به نتیجه نخواهد رسید.

وی گفت: آنچه که از عقیدتی سیاسی انتظار رفته و می رود در سخنان حضرت امام(ره) و رهبری آمده و مضمون آن این است که عقیدتی سیاسی باید حکومت بر دلها داشته باشد و دلها را بسوی خداوند سوق دهد حال ما باید ببینیم این نهاد مقدس در این امر مهم تاکنون چه اندازه موفق بوده است.

به گزارش ایسنا، جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش نیز گفت: تا امروز تعداد 31 گروه بالغ بر 150 نفر از کارکنان اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش به عنوان فعالین گروه های فرهنگی به مأموریت های دریانوردی اعزام شده اند.

ناخدایکم ستاد سید مهدی حسینی ضمن تبریک به مناسبت سالروز تأسیس نهاد مقدس عقیدتی سیاسی در ارتش افزود: از سال 1387 که اولین ناوگروه نیروی دریایی ارتش به آب های آزاد و بین المللی اعزام شد تا کنون که سی و یکمین ناوگروه در حال اجرای مأموریت است تعداد 31 گروه بالغ بر 150 نفر از کارکنان اداره عقیدتی سیاسی این نیرو اعم از اعزه روحانیون و نظامی ها به عنوان فعالین گروه های فرهنگی به این مأموریت های دریانوردی اعزام شده اند.

وی ترویج فرهنگ و ارزش های اسلام ناب محمدی (ص)، تعلیم و تربیت دینی، نظارت مستمر و فراگیر بر رفتارهای فردی و سازمانی، انجام امور تبلیغاتی و روابط عمومی برای تعالی معنویت، ولایتمداری، بصیرت دینی و سیاسی و صیانت از هویت مکتبی و انقلابی ارتش، کارکنان و خانواده های آنان بر اساس معیارها و ضوابط اسلامی، اندیشه های حضرت امام(ره) و اوامر، تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری در چارچوب قوانین را از جمله مأموریت های عقیدتی سیاسی برشمرد و خاطرنشان کرد: عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش علاوه بر انجام این مأموریت ها نسبت به سایر ادارات ویژگی های خاصی دارد که به آن اشاره شد و البته فرماندهی معظم کل قوا در خصوص این نیرو می فرمایند «نیروی دریایی در کشور ما و در بسیاری از نقاط عالم یک نیروی راهبردی است و به چشم یک نیروی راهبردی باید به آن نگریسته شود» و همچنین اشاره می کنند که « نیروی دریایی یک نیروی علمی، سیاسی و بین المللی است» که اینها خود نشانگر اهمیت بالای این نیرو است.

ناخدایکم حسینی در پایان با اشاره به تاریخچه تأسیس عقیدتی سیاسی گفت: در سال 1358 حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز به عنوان نماینده امام(ره) در ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند و ایشان به حضرت امام(ره) پیشنهاد دادند در ارتش ما نیاز به تحول دینی داریم به همین منظور حضرت امام(ره) پیشنهاد تأسیس عقیدتی سیاسی در ارتش را پذیرفتند و در بیست و چهارم مهرماه 58 دستور تشکیل این نهاد مقدس را صادر فرمودند.

انتهای پیام

کد N543018

وبگردی