آفتاب

سمپوزیوم اختلالات روان تنی در اصفهان برگزار شد

سمپوزیوم اختلالات روان تنی در اصفهان برگزار شد

سمپوزیوم اختلالات روان تنی با همکاری دانشگاه ماربورگ آلمان، در اصفهان برگزار شد.

مرکز تحقیقات روان تنی این دانشگاه و دانشگاه ماربورگ آلمان سمپوزیوم اختلالات روان تنی را در مدت دو روز در اصفهان برگزار کردند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، در این همایش که اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه ماربورگ آلمان و تعدادی از پزشکان، روان‌شناسان و پرستاران حضور داشتند، در باره فعالیت‌های مختلف پژوهشی و تازه‌های درمان اختلالات روان تنی بحث و تبادل نظر شد.

دانشیار گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در باره این سمپوزیوم گفت: ارتقای سطح دانش دانشجویان، پزشکان، روان‌شناسان و روان پرستاران و تبیین و اجرای طرح‌های پژوهشی میان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه ماربورگ از اهداف این سمپوزیوم است.

امرالله ابراهیمی افزود: اختلالات روان تنی، مجزا از سایر اختلالات پزشکی روان‌شناختی نیست بلکه عوامل روان‌شناختی از جمله استرس‌های درونی و برونی و عوامل اجتماعی و فرهنگی در شکل گیری و ابقای آن نقش عمده‌ای دارد.

وی تصریح کرد: وقتی به یک پزشک مراجعه می‌کنید و پزشک مشکل شما را از استرس می‌داند، اشاره به بیماری سایکوسوماتیک و روان تنی دارد.

ابراهیمی از جمله این اختلالات را شبه جسمی عنوان و اظهار کرد: اختلالات شبه جسمی، دردهای روانزایی است که بعنوان یک معضل در روانپزشکی محسوب می‌شود.

این روان‌شناس بالینی، این اختلالات را گروه وسیعی از بیماری‌ها دانست که نشانه‌ها و علایم جسمی مؤلفه اصلی آن‌ها را تشکیل می‌دهند و در برگیرنده تعاملات میان ذهن و بدن است.

دبیر علمی سمپوزیوم بین المللی اختلالات روان تنی، اظهار امیدواری کرد این نشست‌های علمی گشایشی برای ارتقای دانش برونگرد روان تنی در حیطه پزشکی باشد و به تولید علم بصورت بین فرهنگی و بین دانشگاهی کمک کند.

دانشگاه ماربورگ (Marburg) در سال ۱۵۲۷ میلادی در شهر ماربورگ آلمان تأسیس شد و اکنون بیش از ۲۳ هزار دانشجو دارد.

کد N542824

وبگردی