آفتاب

یعالون: از جبهه النصره حمایت می‌کنیم/اعتماد به نفس حزب‌الله بالاست

یعالون: از جبهه النصره حمایت می‌کنیم/اعتماد به نفس حزب‌الله بالاست

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اوضاع در جولان نگران کننده نیست بلکه همه چیز در این مرزها آرام است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت النشره، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اظهار کرد:‌ درست است که افراد مسلح در مرزهای جولان حضور دارند اما همه چیز تحت کنترل است چرا که تقریبا سلاح شیمیایی در سوریه وجود ندارد،‌ گروه تروریستی داعش نیز در مرزهای جولان نیست و تنها ارتش آزاد سوریه و جبهه النصره که به مراتب میانه‌روتر از داعش هستند، کنترل بخشی از مرزهای جولان را به دست گرفته‌اند.

موشه یعالون اظهار کرد: مساله ارسال کمک‌های ما به این گروه‌ها که در مرزهای جولان مستقر شده‌اند بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که ما برای آن‌ها تیم پزشکی، غذا، تجهیزات لازم می‌فرستیم اما تمام این کمک‌ها مبتنی بر این شرط است که این گروه‌ها اجازه ندهند گروه‌های تندرو به سمت مرزهای ما بیایند.

موشه یعالون اظهار کرد: حزب الله بیشتر از آنچه که ما انتظار داشتیم به خود اعتماد دارد و می‌خواهد که معادله بازدارندگی جدیدی را بر مرزهای میان لبنان و سوریه تثبیت کند.

یعالون سخنان خود را در پی اشاره به حمله اخیر حزب الله به شبعا مطرح کرد.

وزیر جنگ اسرائیل ضمن اعتراف به اشتباه بودن ارزیابی‌های اسرائیل در خصوص اهداف حزب الله افزود: حزب الله بیشتر از آنچه که ما پیش‌بینی می‌کردیم به خود اعتماد دارد و در جهت تثبیت معادله بازدارندگی جدید در مرزهای اسرائیل با سوریه و لبنان تلاش می‌کند. معادله‌ای که طبق آن می‌خواهد در پاسخ به حمله نظامی که ما را مقصر آن می‌داند اراضی ما را هدف خود قرار دهد.

یعالون مدعی شد: حزب الله حدود 100 هزار موشک و راکت دارد و مشکل اصلی ما این است که با ایران ارتباط دارد.

وی افزود: اگر حزب الله بخواهد به سمت اراضی ما پیشروی کند لبنان هزینه سنگینی خواهد پرداخت و امروز بهترین راه دفاع حمله است.

یعالون در اشاره به اوضاع اسرائیل در سال 2000 میلادی افزود: نظریه خانه عنکبوت نصرالله صحیح بود اما اکنون شرایط تغییر کرده است چرا که بعد از عملیات نظامی ما در غزه و عملیات صخره سخت همه چیز تغییر کرد و ما در وضعیت و تصمیم دیگری هستیم.

انتهای پیام

کد N542723

وبگردی